דיאר נורה למוות בכביש: "רצח בדם קר"; החשוד: "הגנתי על עצמי"

דיאר עומרי, בן 19 מהכפר סנדלה שבגלבוע, נורה למוות במהלך ויכוח עם החשוד ברצח, תושב גן נר בן 32, שטוען: "הותקפי וחששתי לחיי".עשרות מפגינים באום אל-פחם. בעכו: בן 30 נורה למוות. מוקדם יותר: שני פצועים קשה מירי בג'סר א-זרקא

זמן צפייה: 02:12

ביישוב גן נר שבגלבוע המומים מהאירוע הקשה שבמהלכו נורה למוות דיאר עומרי, בן 19 מהכפר סנדלה הסמוך, על-פי החשד בידי תושב גן נר בן 32. הרקע, ככל הנראה, הוא ויכוח שהתגלע בין השניים על רקע שימוש בדרך - שהפך לעימות פיזי שבסופו שלף החשוד אקדח וירה בצעיר.

חברו של עומרי אמר לחדשות 13: "זה ברור שזה היה רצח בדם קר. זו גזענות. כולנו בסנדלה משפחה אחת. לא נשתוק. הרוצח חייב לקבל עונש - וגם משפחתו חייבת לשלם מחיר". יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, הגיע לכפר סנדלה ואמר: "האחריות מוטלת על ממשלת נתניהו ובן גביר".  בינתיים, באום אל-פחם הפגינו עשרות במחאה על האירוע.

החשוד ברצח טען באמצעות פרקליטו, עו"ד נדב גרינולד, כי חשש לחייו והגן על עצמו: "מדובר במקרה מצער מאוד של ויכוח בכביש. מרשי בחור צעיר, מלח הארץ, לוחם לשעבר בגולני, איש מילואים שרק לפני מספר ימים חזר לביתו מהגנה על גבולות המדינה. מרשי טוען כי הותקף ונאלץ להגן על עצמו לאחר שחשש לחייו. כל ניסיון לייחס מניע לאומני הוא פסול ואין לו כל קשר למציאות. אנחנו ניתן למשטרה לעשות את עבודתה ולחקור את המקרה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305032247' autoplay='0' credit='סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים ' desc='עשרות מפגינים באום אל-פחם בעקבות הרצח בגן נר ' poster='' kid='1_5rms8jzp' duration='']

בתוך כך, מחר יובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בנצרת - אך כבר כעת בגן נר נמתחה ביקורת חריפה על התקרית. חלק מהתושבים אמר כי מדובר ב"מעשה חמור" וכי החשוד "לא היה צריך לשלוף אקדח. זה היה עימות פיזי שלא חייב או נתן לו את הזכות לעשות את זה".

ככל הידוע, העימות בין השניים החל בתחנת הדלק הסמוכה לגן נר - ומשם עבר לכביש. הוויכוח המילולי הפך עד מהרה לאלימות פיזית שהסתיים בירי קטלני. למקום הוזעקו חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים העמק שבעפולה כשמצבו אנוש - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. זמן קצר לאחר מכן פרצו מהומות במקום.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2306052033' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים' desc='תיעוד: עימותים בגן נר אחרי הירי' poster='' kid='1_yma7swzg' duration='']

חובש בכיר במד"א טל כהן ופראמדיק מד"א רוי בן יתח סיפרו: "הפצוע, שסבל מפצע ירי בגופו, שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים, שם הרופאים המשיכו להיאבק על חייו - אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו".

מטעם המועצה האזורית גלבוע נמסר: "זוהי שבת קשה, ואנו נאלצים לאשר כי במהלך עימות פיזי שהתפתח בכביש בין שני צעירים - הם תקפו אחד את השני. במהלך האירוע ירה הצעיר מגן נר בצעיר מסנדלה. הנפגע הובהל לבית החולים - שם נקבע מותו. היורה עצור. האירוע כל כך זר לרוח הגלבוע, לסובלנות ולאחווה המאפיינת את כולנו. אנחנו כואבים ביותר וקוראים לכולם לסייע בהרגעת הרוחות ולאפשר למשטרה בטיפול האירוע. כמועצה הרואה זכות במודל החיים המשותפים, אחריותנו וחובתנו לגלות אחריות ולפעול לשמירת האחדות".

בתוך כך, יניב בן שימול, רבש"ץ היישוב גן נר וחבר בארגון הרבש"צים הארצי מבית ההסתדרות הלאומית, שהיה באירוע הירי, סיפר: "הגעתי בין הראשונים לאירוע. ראיתי בחור שמתהלך וקראתי לשוטרים. מדובר בזירה קשה שלצערנו הסתיימה בהרוג. מדובר באירוע פלילי ולמרות זאת קפצנו לטפל בו. אם שר הביטחון גלנט לא יתעורר, נפסיק לקפוץ לאירועים מעין אלה. הרבש"צים הפסיקו להיות שק החבטות של מדינת ישראל".

הזירה בגן נר
הזירה בגן נר | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

אלימות ללא הפסקה: בן 30 נרצח בעכו, שניים נפצעו קשה מירי בג'סר א-זרקא

שעות ספורות לאחר מכן נורה למוות חמאדה סאלם, בן 30, ברחוב מוטה גור שבעכו. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני כשהוא מחוסר הכרה והגדירו את מצבו אנוש. הוא פונה לבית החולים לגליל בנהריה - שם קבעו הרופאים את מותו. המשטרה פתחה בחקירה וסורקת אחר חשודים.

חמאדה סאלם
חמאדה סאלם | צילום: באדיבות המשפחה

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א, שמעון דהאן, סיפר: "הפצוע שכב בחניון הבניין בסמוך לרכבים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצע ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי".

בנוסף, זמן קצר קודם לכן דווח על צעיר בן 25 וגבר בן 35 שנפצעו קשה מירי בג'סר א-זרקא. המשטרה פתחה בסריקות אחר היורים. הרקע פלילי.