פרשת המעבר בנתב"ג: חודשיים מאסר על תנאי לאפי נוה

בבית משפט השלום בראשל"צ נגזר דינו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, שהורשע בחודש שעבר בקבלת דבר במרמה לאחר שהואשם ביציאה מישראל שלא כחוק וכניסה אליה שלא כחוק בצוותא עם בת זוגו, ובנוסף נקבע כי הוא ישלם קנס בסך 2,000 שקלים

אפי נוה
אפי נוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית המשפט השלום בראשון לציון גזר היום (שלישי) על אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי הדין, עונש של חודשיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, בעקבות פרשת המעבר בנתב"ג. בנוסף נקנס נוה בסכום של 2,000 שקלים.

בחודש שעבר הרשיע בית משפט השלום בראשון לציון את נוה בגין קבלת דבר במרמה לאחר שהואשם ביציאה מישראל שלא כחוק וכניסה לישראל שלא כחוק בצוותא עם בת זוגו. בראש הדיון עמדה נשיאת בתי משפט השלום במחוז מרכז, השופטת עינת רון.

אפי נוה בעת הקראת גזר דינו בבית המשפט
אפי נוה בעת הקראת גזר דינו בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"במבחני היגיון ושכל ישר – הרי שמעשיהם של שני הנאשמים נועדו אך ורק כדי להסתיר את יציאתה של הנאשמת מישראל ואת חזרתה אליה, כביכול לא יצאה לנסיעה זו לתאילנד מעולם וכתוצאה ממעשיהם, אף הרישומים הרשמיים יעידו כך" אמרה השופטת רון.

רון הוסיפה: "לטעמה של ההגנה, שיקולים זרים ולא ענייניים עמדו בבסיסה של ההחלטה להעמיד את הנאשמים לדין, ולמעשה, היה זה בשל מעמדו ותפקידו של הנאשם - יו"ר לשכת עורכי הדין. המאשימה (הפרקליטות) הצהירה כי גם אם שקלה שיקולים אלה, הרי שאלה לא היו השיקולים המכריעים בהחלטתה".

"קיבלתי את טיעוניה של המאשימה, ויש מקום להגיש נגדו כתב אישום, הרי שיש לתת את הדעת גם למעמדו הציבורי, בשל הענין לציבור שיש בהעמדה לדין זו". השופטת רון דחתה את טענת ההגנה לפיה שיקולים זרים עמדו בבסיס הטענה להעמיד את הנאשמים לדין: "כפי שנכתב אף בהחלטות קודמות, לא מצאתי כי מדובר בשיקולים זרים. למעשים המבוצעים על ידי בעל תפקיד ציבורי חשוב ורם מעלה, יש חשיבות והשלכה על נורמות התנהגות, אמון הציבור ועוד".