אישום: בני זוג אנסו במשך 13 שנה את בתם - שהרתה פעמיים

בני הזוג מהצפון, בני 61 ו-62, מואשמים בעבירות של אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים, שנמשכו גם בזמן שבתם הייתה במשבר נפשי עמוק, החל מ-2003, אז הייתה בתם בת 17, ועד שנת 2016. "תפקידם של הורים זה להגן ולא לפגוע"

זמן צפייה: 02:01

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני נאשמים, בני זוג בני 61 ו-62 מאזור הצפון, בגין עבירות מין חמורות של אינוס, מעשים מגונים ומעשי סדום שביצעו כלפי בתם, במשך שנים רבות.

על-פי כתב האישום שהגישה עו"ד עינב איטסקו גולד, לנאשמים 5 ילדים ביניהם המתלוננת, בת 36. "במהלך השנים השליט הנאשם בבית אווירת טרור מתמשכת ונהג באלימות פיזית ומילולית בבני המשפחה. הנאשמים אף נהגו להשתמש בסמים מסוכנים בבית", נכתב.

עוד נכתב: "החל מ- 2003, מהיום בו חגגה המתלוננת את יום הולדתה ה-17, ועד שנת 2016, ביצע בה הנאשם עבירות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים, בהזדמנויות רבות ובמקומות שונים שלא בהסכמתה החופשית ותוך ניצול מצב שמנע ממנה לתת הסכמה חופשית. בחלק מהמקרים, שהתרחשו בעת שהמתלוננת היתה כבר בגירה, ביצעה גם הנאשמת עבירות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים במתלוננת, ביחד עם הנאשם. כתוצאה מעבירות המין שבוצעו במתלוננת, היא הרתה לנאשם פעמיים. ההריון הראשון הסתיים בלידת תינוקת שסבלה מבעיות רפואיות רבות ונפטרה כשמלאו לה תשעה חודשים".

"הנאשמים המשיכו לבצע במתלוננת עבירות מין גם כאשר המתלוננת טיפלה בתינוקת החולה, עת היתה מאושפזת בבית החולים, וגם בזמן שהייתה מצויה במשבר נפשי עמוק בעקבות פטירתה של התינוקת. נגד הנאשם הגישה הפרקליטות כתב אישום בעבירות מין במשפחה, אינוס, מעשים מגונים, מעשה סדום ונגד הנאשמת הגישה הפרקליטות כתב אישום בעבירות של אינוס, מעשה סדום, ומעשים מגונים".

המתלוננת סיפרה היום לחדשות 13: "נפגעתי בתוך הבית שלי פגיעה מינית שבאה והתארכה לאורך השנים. המון שליטה שלו, המון פגיעה מינית, ואני חושבת שהשליטה היא זאת שמנעה ממני לדבר ולהגיד שנפגעתי. אני עושה את זה גם בשביל האחים שלי, שבאיזשהו מקום גם להם מגיע לקבל את השקט והרוגע אחרי שעברנו חיים לא פשוטים עם ההורים שלנו. חיכיתי כל כך הרבה שנים שיגיע היום הזה ושהם ישלמו על מה שהם עשו. תפקידם של הורים זה להגן ולא לפגוע".

המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים
המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה מנהלת תיקי חקירה באופן מקצועי ובכפוף לדין ולנהלים. כך היה גם בחקירה נשוא פנייתכם. עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה בליווי הפרקליטות. מדובר היה בחקירה שנוהלה ברגישות, במקצועיות ובייסודיות בשל מאפייני העבירות במסגרתה בוצעו פעולות חקירה רבות ומורכבות, לרבות גביית עדויות מבני משפחה, עובדי רווחה ונוספים, בדיקות פורנזיות ועוד כאשר מעת לעת ובהתאם להתפתחות החקירה נדרשו פעולות חקירה נוספות. בסיום החקירה וההשלמות שנדרשו הועבר תיק החקירה לעיון והחלטת הפרקליטות לשם הגשת כתב אישום כנגד החשוד בעבירות המיוחסות לו".