דריה נרצחה מול ילדיה, בעלה היה מוכר לרשויות: "לא פחות מטרור"

דריה לייטל בת ה-31 הוכתה למוות בפטיש בביתה שבחיפה, והיא האישה השישית שנרצחת מאז תחילת השנה. בעלה, החשוד ברצח, היה מוכר למשטרה בעקבות אירוע קודם בגינו הוגש נגדו כתב אישום. חברתה סיפרה: "היא אישה מדהימה, שהקריבה את עצמה כדי שהבנות יהיו בסדר"

זמן צפייה: 02:18

דריה לייטל בת ה-31 היא האישה שנמצאה ללא רוח חיים הבוקר (שישי) בביתה שבחיפה, כאשר בעלה, ג'וסיה דניאל לייטל בן ה-35, הוא החשוד ברצח. מפרטי החקירה הראשונית עלה כי הגבר חנק את אשתו ולאחר מכן תקף אותה במהלומות פטיש, בזמן שבחדר הסמוך ישנות בנותיהן של בני הזוג, בנות 7, 5 ו-3. בשעה 6:00 בבוקר הוא התקשר למשטרה וסיפר שרצח את אשתו.

כוחות משטרה ומד"א שהגיעו לדירה מצאו את דריה ללא רוח חיים, ובהמשך מעצרו של החשוד הוארך בשישה ימים. הזוג היה מוכר למשטרה ולרווחה, בגין אירוע קודם שהתרחש לפני כשנתיים, בו הגבר תקף את אשתו ואיים להרוג אותה. כתב אישום הוגש נגדו, אך השניים חזרו להיות יחד. מהחקירה עלה כי לפנות בוקר התפתח בין השניים עימות על רקע שתיית אלכוהול שלו, וקרובים סיפרו היום על הרצון שלה להיפרד ממנו.

ד"ר דניאלה מזור, חברתה של הקורבן, סיפרה: "היה פה משבר ורצון שלה לחיים אחרים. היא ידעה שהיא תיפרד ממנו בקרוב. לא חשדנו לשנייה. איך בן אדם מגיע למצב כזה שהוא מוחק אותה?". מזור סיפרה שחברתה למדה פסיכולוגיה וספרדית תוך כדי גידול ילדיה: "היא אישה מדהימה ודוגמה למופת, שהקריבה את עצמה כדי שהבנות יהיו בסדר. צריך שנפתח כולנו את העיניים. אני רוצה שנזכור אותה ונאהב אותה. אני מקווה שהוא יקבל את העונש שהוא צריך לקבל".

דריה לייטל שנרצחה בחיפה ובעלה
דריה לייטל ובעלה שע''פ החשד רצח אותה

דריה לייטל שנרצחה בחיפה ע''י בעלה
דריה לייטל

ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת "ל.א לאלימות נגד נשים", התייחסה לרצח: "דם נשים הפך הפקר, עוד ידיעה בחדשות שנדחקת לשוליים (לפחות יש ידיעה), אף אחד לא נסער יותר מדקה, מאירוע שהוא לא פחות מטרור שמתרחש בבית. עוד ילדים בלי הורים". דנציגר תקפה את המתנהלות הממשלה, שלטענתה לא מטפלת באלימות כלפי נשים באופן מספק: "זו טרגדיה לאומית שחייבת להיות מטופלת בעדיפות גבוהה, אבל למי יש זמן לטפל בבעיות הבוערות כשעסוקים ברפורמה המשפטית, אי אפשר לדרוש כל כך הרבה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, התייחסה גם היא למקרה, ובחרה גם כן לבקר את הממשלה סדרי העדיפויות של הממשלה: "גל הטרור נגד נשים נמשך והממשלה בתגובה דוחה חקיקה שנועדה להגן עליהן - רק על עצמם הם יודעים להגן. אפשר ללמוד משהו על סדר העדיפויות של הממשלה הזאת מהחוקים שחקיקתם מואצת לעומת החוקים שנדחים".

פאר מתחה ביקורת על דחיית חוק הפיקוח האלקטרוני על גברים אלימים: "רק השבוע הוחלט בממשלה בפעם המי יודע כמה לדחות בחודשים רבים את הדיון, וזו רק דוגמא אחת. מה עוד צריכים בממשלה בכדי להבין שמדובר בהצלת חיים - הכתובת כתובה בדם של נשים על הקיר".

ח"כ גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מזועזע מרצח אכזרי נוסף של אשה, אם ל-3 בנות ,בביתה, ע"י בן זוגה. זהו הרצח השישי מתחילת השנה. אני קורא לועדת השרים לחקיקה לאשר בישיבתה מחרתיים את הצעת החוק שלי לאזיק אלקטרוני לאכיפת צווי הרחקה במקרי מסוכנות קשים. עבודת המטה ליישומה כבר הושלמה. בכוחה להציל חיים. אנא אל תעמדו מנגד".

Whatsapp Image 2023 03 17 At 1
הבניין בו גרה דריה לייטל עם בעלה | צילום: פלאש 90

מותה של לייטל ממשיך רשימה ארוכה של מקרי מוות של נשים במהלך החודשים האחרונים, והיא האישה השישית שנרצחה מאז תחילת 2023. לפני חמישה ימים נרצחה ביאן עבאס בכפר כנא, לאחר שנורתה ככל הנראה בעקבות טעות בזיהוי. ב-8 בפברואר נרצחה לידר יפה סוויסה נרצחה על ידי שכן בלוד, וארבעה ימים לאחר מכן נרצחה ברכה אטיאס על ידי בעלה בלוד. ב-20 בפברואר נרצחה צעירה בת 27 על ידי אחיה בנס ציונה, ולמחרת נרצחה פולינה וייסמן באשדוד על ידי גבר שהכירה.