משפט נתניהו: הרו העיד על ההקלטות כי חשב "שזה לא רעיון טוב"

עד המדינה וראש הסגל של נתניהו לשעבר, ארי הרו, החל את עדותו במסגרת תיק 1000 ותיק 2000. הרו סיפר כי מבחינת נתניהו ידיעות אחרונות תקפו אותו "באופן לא מידתי". "מבחינת מוזס", העיד, "הסיפור היה בגלל ישראל היום"

עד המדינה ארי הרו
עד המדינה ארי הרו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עד המדינה ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, העיד היום (שלישי) לראשונה בבית המשפט המחוזי בירושלים בפרשות 1000 ו-2000, במסגרת המשפט המתנהל נגד נתניהו. הרו הוא עד המדינה השלישי במשפט. ההקלטות שהחזיק, של שיחות נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, הן שהביאו להגשת כתב אישום בתיק 2000, בו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים - ומוזס בשוחד.

במהלך עדותו סיפר הרו על ההקלטות: "נתניהו ביקש ממני שאקליט את אותה פגישה וכשמקליטים שיחות בלשכת רה"מ זה בדרך כלל נעשה על ידי המזכירות הצבאית. לכן פניתי למזכיר הצבאי וביקשתי ממנו להקליט, הוא אמר שאם זה לא נושא ביטחוני אסור לו להקליט. חשבתי שזה לא רעיון טוב להקליט את השיחה ואמרתי את זה לנתניהו. הוא חשב שמוזס מקליט את השיחות ולכן הוא חשב שזה נכון להקליט את השיחה".

ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת רה''מ, היום בבית המשפט
עד המדינה ארי הרו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר בדיון סיפר הרו על הרקע לשיחות נתניהו-מוזס: "היינו בתקופת בחירות והשפעה על כל כלי תקשורת בבחירות חשובה, בעיקר הייתה לידיעות אחרונות השפעה גדולה על הציבור. המטרה הייתה לשפר את המצב מול נתניהו, התחושה הייתה שידיעות תוקפת באופן לא מידתי".

"היו מספר פגישות שהתקיימו בלשכה יחד עם ניר חפץ שאז עבד בידיעות", המשיך לספר. "מטרת הפגישות היתה להעביר מסרים בין ידיעות לנתניהו. הפגישות היו בלשכת רה"מ כאשר נתניהו היה יושב ראש האופוזיציה".

בשלב מאוחר יותר המצב היה מעט שונה: "מבחינת נתניהו, אנחנו לקראת בחירות 2015, יש פה גוף תקשורת עויין והרצון הוא לנסות להוריד את הלהבות. מהכיוון של מוזס הסיפור היה בגלל עניין ישראל היום. הבנתי שהרצון של מוזס היה להגיע להבנות בנושא חוק ישראל היום".