הצתת המלון בירושלים ב-2018: הואשם ברצח - והורשע בהמתה בקלות דעת

בית המשפט אימץ את טענתו של מוחמד ג'עברי, לפיה לא התכוון לפגוע באף אדם כשההצית בשנת 2018 את מלון הדירות "יפו 60" בבבירה, והביא למותו של רונן עוז. זאת, על אף שהפרקליטות ביקשה להאשימו ברצח בנסיבות מחמירות

Pmfmvo
השריפה בבית המלון | צילום: דוברות כבאות והצלה

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה הבוקר (רביעי) את מוחמד ג'עברי ברצח בנסיבות מחמירות באירוע שריפת מלון הדירות בירושלים ב-2018 והרשיע אותו בעבירה של המתה בקלות דעת. ג'עברי טען כי לא הייתה לו כוונה לפגוע באיש אלא "למחות על התעמרות מצד מעסיקתו", לדברי סנגוריו.

ג'עברי הואשם כי בשנת 2018 הצית, יחד עם נאשמת נוספת, את מלון הדירות "יפו 60". רונן עוז, שהציל את משפחתו, מת מפצעיו חודשיים לאחר המקרה ו-14 בני אדם נוספים נפצעו. ג'עברי טען כי היה תחת השפעת אלכוהול והדליק נייר שהתלקח ליד ארון חשמל וגרם לשריפה. נאשם אחר בשם יוסף קומבוז נידון לשנתיים מאסר לפני כשנתיים.

Ofrxej
רונן עוז ומשפחתו

עוה"ד עאטף פרחאת וקרן אבלין הרץ, שמייצגים את ג'עברי מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרו כי "מדובר בטרגדיה קשה. מהרגע הראשון מוחמד הביע צער עמוק על אובדן חיי האדם וטען כי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע באיש, אלא רק למחות על התעמרות קשה מצד מעסיקתו. בית המשפט קיבל את כל טענותינו והרשיע את מוחמד בהמתה בקלות דעת ולא ברצח בנסיבות מחמירות כפי שביקשה הפרקליטות".

עו"ד דוד ברהום, שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית נאשמת נוספת בפרשה, מסר: "מדובר באירוע קשה שתוצאותיו לא היו ידועות מראש. חלקה של האישה באירוע היה מצומצם מאוד ולטענתו מלכתחילה לא היה מקום להאשימה ברצח, בוודאי על רקע נסיבות חייה הקשות. אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבלה את טענותינו, זיכתה את הנאשמת מרצח והרשיעה אותה בעבירות ברף הנמוך"