"אתה תמות": הורים תקפו רופא במרפאת ילדים בסורוקה

זוג הורים מהדרום בשנות ה-20 לחייהם תקפו את הרופא בבית החולים סורוקה בב"ש וגרמו לחבלות בפניו. השוטר המוצב בנקודת המשטרה בבית החולים קיבל את הקריאה, טיפל באירוע ועיכב את שני החשודים. הילד יועבר לגורמי רווחה או משפחה. "תופעה חמורה שדורשת למצות את הדין"

זמן צפייה: 01:54

רופא ילדים הותקף היום (שני) במרפאת ילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, על ידי זוג הורים (בן 28 ממושב אשבול ובת 24 מירוחם) שהגיעו עם בנם לקבלת טיפול רפואי, לאחר שהתגלעו ביניהם חילוקי דעות לגבי אופן הטיפול בילד.

ההורים תקפו את הרופא פיזית ומילולית, גרמו לחבלות בפניו, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. השוטר המוצב בנקודת המשטרה בבית החולים קיבל את הקריאה, טיפל באירוע ועיכב את שני החשודים. שוטרי תחנת באר שבע הגיעו למקום ועיכבו את החשודים לחקירה. הילד יועבר לגורמי רווחה או משפחה, ויועבר להמשך טיפול רפואי במידת הצורך.

מבית החולים נמסר: "אנו מגנים בחריפות אירועי אלימות כלפי עובדינו. הדעת אינה סובלת שמטופלים או מלוויהם תוקפים אנשי צוות בשעה שהם מעניקים טיפול מסור ומקצועי .זוהי תופעה חמורה שדורשת למצות את הדין ולהחמיר עד כמה שאפשר עם מי שתוקף מילולית או פיזית צוותים רפואייים".

לאחר ששוטר נקודת המשטרה בסורוקה עכב לחקירה את שני החשודים בתקיפת הרופא, הורה קצין משטרה על מעצרם תחת החשדות של איומים, תקיפה וחבלה ממשית ע"י שניים או יותר, ותקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקיד. הם צפויים להיות מובאים מחר בפני בימ"ש השלום בבאר שבע לדיון בעניינם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-2301161648' autoplay='0' credit='דוברות סורוקה' desc='ד"ר יריב פרוכטמן, רופא ילדים בכיר בסורוקה שהותקף היום בבית החולים' poster='' kid='1_y9zkjo6b' duration='']

ד"ר יריב פרוכטמן, רופא ילדים בכיר בסורוקה שהותקף היום בבית החולים סיפר: "היום בבוקר יצאתי לעבודה כרגיל, ישבתי במרפאה, בדקתי ילדים. תוך כדי זה שמעתי צעקות ומכות ע משטח כלשהו מחוץ לחדר. יצאתי החוצה עם עוד כמה רופאים וראיתי זוג צעיר שעומד ומכה על חלונות הזכוכית של המשרד. מאיימים, צועקים, האישה אמרה שהיא נכה ב-100% ומגיע לה לא לעמוד בתור - לכן הם דורשים טיפול עכשיו. עמדנו שם כמה רופאים כדי לראות מה קורה, שלא תהיה ירידה לאלימות יותר קשה. בשלב הזה אמרתי להם שזה נגמר ובאותו רגע הם הפנו את האלימות כלפיי - הגבר ירק עליי, קילל אותי, ירק שוב. הבחורה ניסתה להכות אותי, הבחור ניסה להכות אותי, אח"כ שניהם הכו אותי. זה היה אירוע קצר ומאוד מאוד לא נעים. אירוע של אלימות בוטה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לאירוע: "אירוע חמור ומטלטל זה הוא ביטוי נוסף לאלימות הקשה המופנית כלפי אנשי צוות רפואי. מצב אשר אינו מתקבל על הדעת וראוי לכל גינוי. במסגרת המאבק בתופעה פסולה זו קודמו בתקופה האחרונה מהלכים רבים ובכללם הצבת שוטרים בכל בתי החולים הכללים בישראל, ביניהם סורוקה, קודמה חקיקה להחמרת ענישה והוקצו בנוסף משאבים רבים למיגור התופעה גם במרפאות הקהילה. עם זאת, משרד הבריאות מכיר בעובדה כי אין מכלול פתרונות אלו לא יוכל למגר את התופעה ללא נקיטת יד קשה על ידי גורמי האכיפה וקורא לכלל הגורמים למצות את הדין עם הפושעים במקרה חמור זה ובכלל המקרים".

משה בר סימן טוב, מנכל משרד הבריאות מסר: "אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, בלתי נסבלת ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים עצמם".

אלי כהן, ממלא מקום מנכ"ל קופת החולים כללית,שוחח עם רופא הילדים שהותקף היום בסורוקה. בשיחה הבטיח לו כי כללית תמשיך ותפעל מול כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להביא לענישה אפקטיבית על תקיפת אנשי צוות רפואי שתוביל לסביבת עבודה במרחב בטוח ומכבד לצוותים ולמטופלים. עוד הוסיף כהן: "מצב שבו הצוותים שלנו מותקפים באלימות קשה מדי יום הוא בלתי סביר ואינו יכול להמשיך ולהתקיים אפילו יום אחד נוסף".