החשש: חיסול אחיינו של מיכאל מור יגרור ניסיונות נקמה

שעות אחרי שרפי בן שלום, בן 37, נורה למוות בטירת כרמל על-ידי אלמוני - קיים חשש במשטרה שמור ואנשיו ינסו לנקום. בין כיווני החקירה שנבדקים: הסכסוך עם שמואל הרוש - לשעבר יד ימינו של מיכאל מור. בעבר הוגש כתב אישום נגד המנוח בגין שני ניסיונות רצח עם מטען חבלה, כשיעד החיסול היה הרוש ומקורבו

זמן צפייה: 06:53

רפי בן שלום, בן 37, אחיינו של העבריין מיכאל מור, הוא הגבר שנורה למוות אמש (ראשון) בטירת כרמל. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה תוך כדי פעולות החייאה - שם נקבע מותו. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי היורה הגיע על קטנוע, וירה לעבר הקורבן מטווח קצר. המשטרה פרסה מחסומים באזור כדי לאתרו. החיסול העלה את החשש שמור ואנשיו ינסו לנקום.

החיסול התבצע סמוך לשעה 21:00, אז הגיע רוכב אופנוע שירה בבן שלום. האחרון נפצע אנושות וכאמור - מת מפצעיו. המנוח עצמו מוכר למשטרה מאירועי עבר ונעצר מספר פעמים בחייו. פראמדיק מד"א אלכסנדר גרינבאום סיפר: "כשהגענו במקום הייתה המולה, ראינו בחצר בניין גבר בן 37 עם פציעות חודרות, שוכב כשהוא מחוסר הכרה. אנשים במקום התחילו לבצע בו פעולות החייאה, הוא היה ללא נשימה וללא דופק. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותך תוך כדי פעולות החייאה שמצבו אנוש".

זירת הירי בטירת כרמל
זירת הירי בטירת כרמל | צילום: דוברות המשטרה

במהלך הלילה התבצעה הערכת מצב ובין כיווני החקירה שנבדקים נמצא גם שהועלו הסכסוך עם שמואל הרוש - לשעבר יד ימינו של מיכאל מור - ואנשיו. בעבר הוגש כתב אישום נגד המנוח בגין שני ניסיונות רצח באמצעות מטען חבלה, כשיעד החיסול היה הרוש ומקורבו.

בשנת 2018 נשפט בן שלום פעם נוספת, ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר בעקבות הצבת אופנוע תופת בכניסה לחנות להמרת כספים בצפון. במהלך המשפט גם ספג ענש מאסר על תנאי בעקבות ירי שבוצע לעבר קרוביהם של קרובת משפחתם של יחזקאל ושלום זוננשווילי. מקורבים למשפחתו של בן שלום ציינו כי בשנים האחרונות עזב את עולם הפשע ואף נולד לו ילד לפני מספר חודשים, אולם הסכסוכים הרבים מהעבר והרצון לנקמה הביאו על-פי ההערכות לחיסולו.

זירת הירי בטירת כרמל
זירת הירי בטירת כרמל | צילום: דוברות המשטרה

העבריין מיכאל מור, שיושב בכלא, לא מסוכסך רק עם שמואל הרוש. כיוון נוסף לביצוע החיסול נגזר מהברית של מור עם שלום דומרני ראש ארגון הפשע מהדרום. בהתאם, מור ואנשיו "מסומנים" אף על-ידי העבריין אייל נגר ובעלי בריתו, בהם שמואל הרוש.