פרקליט המדינה תוקף: "פרקליטים ועדים נמצאים תחת מתקפה"

‏פרקליט המדינה, עמית אייסמן התייחס בנאומו בכנס העמותה למשפט ציבורי למצבה של מערכת המשפט, וביקש להתייחס "לקשר שבין התנהגות פוגענית ומאיימת, לבין הציות למערכת אכיפת החוק", זאת בהקשר למתקפות על העדים והפרקליטים במשפט נתניהו

פרקליט המדינה עמית אייסמן איסמן
פרקליט המדינה עמית איסמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

‏פרקליט המדינה עמית איסמן התייחס בנאומו היום (שבת) בכנס העמותה למשפט ציבורי למצבה של מערכת המשפט, ואמר כי הוא מבקש להתייחס "לקשר שבין התנהגות פוגענית ומאיימת כלפי פרקליטות ופרקליטים וכלפי עדות ועדים, לבין הציות למערכת אכיפת החוק, או, נכון יותר, העדר הציות למערכת אכיפת החוק על כל חוליותיה ועל מה שבינהם".

איסמן התייחס למתקפות על העדים והפרקליטים בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "מציאות בה פרקליטות ופרקליטים מוצאים עצמם תחת מתקפה אישית בלתי פוסקת, ומציאות בה עדות ועדים יפסיקו לשתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק בגלל מתקפות אישיות - כך בשלב החקירה וכך בשלב שמיעת הראיות בבתי המשפט - יביאו לפגיעה של ממש בכל ניסיון שהוא להגביר את הציות למערכת אכיפת החוק במדינת ישראל וכפועל יוצא להורדת רף האלימות בחברה הישראלית על כל חלקיה".

בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: יוסי זמיר, גלובס

"הן בעניינם של פרקליטות ופרקליטים והן בעניינם של עדות ועדים, יש תפקיד חשוב ביותר לבתי המשפט ולהגנה שעליהם לספק הן לצדדים המופיעים בפניהם והן לאזרחים הממלאים את חובתם האזרחית", הוסיף איסמן. "אותם אזרחים אשר שיתפו פעולה עם החקירה המשטרתית ולמרות חוסר הנוחות הכרוך בכך לא פעם הגיעו להעיד בפניהם".

"המחשבה ולפיה ניתן לפגוע בלגיטימיות של פרקליטות ופרקליטים המטפלים בעבירות או בתיקים מסויימים מבלי שהדבר ישפיע על הלגיטימיות של כלל הפרקליטות והפרקליטים היא מחשבה מוטעית", טען פרקליט המדינה.

הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איסמן התייחס גם למתקפות האישיות נגד הפרקליטים: "לא עוד ביקורת קשה ואף לא ביקורת קשה מאד שכמוה הכרנו בעבר, הכרנו ואף התמודדנו איתה, אלא, התקפות המכוונות כל כולן לפרקליטות ולפרקליטים עצמם, באופן אישי, כלפיהם כלפי שמם הטוב ולא פעם כלפי בני משפחותיהם והיקרים להם. לא ביקורות מוצדקות, או שאינן מוצדקות, לגופו של עניין אלא מתקפות אישיות, פוגעניות ומכוערות לגופו של אדם".

המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, ופרקליטת מחוז ת''א ליאת בן ארי, בית המשפט
המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, ופרקליטת מחוז ת''א ליאת בן ארי, בית המשפט השלום בת''א | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90