תושב חדרה שדרס למוות אישה בכביש 6 ב-2016 – הורשע בהפקרה

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את יוסף כהן בן ה-68, שנמלט מזירת התאונה שבה נהרגה שחקנית הכדורמים הילה נחמן, כשאמה ושלושת ילדיה הקטנים נמצאים ברכב. "שטף את המכונית כדי להשמיד ראיות"

הילה מיכלי (נחמן), ההרוגה בתאונת הדרכים

יוסף כהן, תושב חדרה בן 68, הורשע הבוקר (חמישי) בהפקרה לאחר שדרס למוות את הילה מיכלי נחמן בכביש 6 ב-2016. הכרעת הדין ניתנה בבית המשפט המחוזי בלוד.

מהפרקליטות נמסר בתום הדיון: "ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בהפקרה, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. ביהמ"ש קבע כי הנאשם פגע עם רכבו במנוחה במהלך נסיעה בכביש 6 והפקיר אותה. לאחר זמן מה, הנאשם עזב את המקום מבלי לדווח לשוטרים ששהו במקום על מעורבותו בתאונה. הנאשם אף הגדיל לעשות כאשר נסע משם למוסך שבבעלותו, שם שטף את רכבו, והכול על מנת להשמיד ראיות ולשבש מהלכי משפט".

עוד בחדשות 13:

2 מפקדות הטנק הראשונות עתרו לבג"ץ: "צה"ל של 2020 מפלה נשים"

עקב תחקיר "המקור": עדויות הילדים על התעללות בי-ם ייבחנו מחדש

תיעוד מיוחד: כך נראית חקירתו של אייל גולן במשטרה

זירת תאונה ליד מחלף חורשים על כביש 6, בה נהרגה שחקנית הכדורמים הילה מיכלי-נחמן
זירת תאונה ליד מחלף חורשים על כביש 6, בה נהרגה שחקנית הכדורמים הילה מיכלי-נחמן | צילום: מד''א

התאונה התרחשה במארס 2016, באזור מחלף חורשים. נחמן, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים, איבדה שלטה על רכבה ועצרה בשול השמאלי של הכביש כשפני הרכב נגד כיוון התנועה, כשלפתע החל להיפלט ממנו עשן. מכיוון שלא היה ניתן לפתוח את הדלת הימנית, יצאה נחמן מהרכב כדי לנסות ולסייע לאימה, שנסעה עמה ועם שלושת ילדיה, לצאת מהרכב.

באותה העת, עמדו בשול הימני הסמוך שני אנשים שהתרחשה תקלה ברכבם. השניים, אשר לבשו אפוד זוהר, ראו את התאונה של נחמן, והתריעו בפנסי הטלפון שלהם לכלי הרכב שחלפו בכביש כדי להזהיר אותם מפגיעה ברכבה. בזמן הזה, כהן נסע בנתיב השמאלי במהירות של כ-50 קמ"ש, ופגע בה ברכבו בזמן שניסתה לעזור להוציא את אימה מרכב. כוחות מגן דוד אדום שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה.

זירת תאונה ליד מחלף חורשים על כביש 6, בה נהרגה שחקנית הכדורמים הילה מיכלי-נחמן
זירת תאונה ליד מחלף חורשים על כביש 6, בה נהרגה שחקנית הכדורמים הילה מיכלי-נחמן | צילום: מד''א

מיד לאחר התאונה, התקרב כהן לשני האנשים שעמדו בסמוך למקום התאונה מבלי לומר להם כי הוא הנהג הפוגע, עמד במקום במשך כ-18 דקות ולא אמר לאיש, גם לא לצוותי מד"א והמשטרה שהגיעו למקום, על זהותו. בשלב מסוים חזר כהן לרכבו ונסע מהמקום, אז נסע לסוכנות רכב בפתח תקווה שבבעלותו, שטף את הרכב והעלים ראיות.

לאחר מכן הוא נסע לתחנת משטרת חדרה, שם דיווח בכזב כי נסע בכביש 6 ונפגע בתאונה על ידי מרצדס שחור. רק כעבור כמה שעות הסגיר את עצמו למשטרה. ביולי 2016 הוגש כתב אישום נגד כהן, בגין שיבוש מהלכי משפט, הפקרה אחרי פגיעה והשמדת ראיה. פרקליטות מחוז מרכז מסרה אז: "הנאשם לא לקח אחריות על חלקו באירוע ולא נשאר במקום לבירור מול רשויות האכיפה וההצלה. תחת זאת, גיבש הנאשם תוכנית שנועדה להסתיר את מעורבותו בתאונה, ובהמשך העלים ראיות ושיבש הליכי משפט".

בהכרעת הדין נכתב כי התשתית הראייתית קושרת את כהן לפגיעה בנחמן ובעזיבת הזירה 24 דקות לאחר מכן, תוך הבנה כי פגע בה. וכי הוא "עשה כל שביכולתו כדי להסיר מעליו כל אחריות למעורבות בתאונה ולשיבוש שלאחריה" עוד נכתב כי גרסתו של כהן הייתה "מתחכמת ומתחמקת והוא שינה את גרסאותיו באופן תדיר בהתאם להתפתחות החקירה בניסיון להציל את עורו. ההסברים שנתן לאמירותיו בהודעתו הראשונה, לפיהן לא שטף את רכבו והגיע מידית לתחנת המשטרה, אינם מתקבלים על הדעת".