בג"ץ ביטל את ההחלטה שלא להעניק פרס ישראל לפרופ' גולדרייך

שופטי העליון החליטו פה אחד לבטל את החלטתו של שר החינוך הקודם שדרש לא להעניק את הפרס למרצה, שלטענתו תמך ב-BDS. שאשא ביטון תידרש להכריע בנושא. "המגמה היא למנוע פוליטיזציה של הפרס"

בג"ץ החליט הבוקר (חמישי) לבטל את החלטתו של שר החינוך הקודם, יואב גלנט, לא להעניק פרס ישראל לפרופסור עודד גולדרייך בטענה כי הוא תמך בתנועת החרם BDS. על פי החלטת השופטים, העניין יחזור לידייה של שרת החינוך הנוכחית, יפעת שאשא ביטון, שתחליט מחדש.

כזכור בפברואר האחרון, החליטה ועדת השופטים להעניק את פרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב, לגולדרייך. החלטת הוועדה לא אושרה על ידי שר החינוך לשעבר, יואב גלנט, שסבר כי פרסומים ועצומות שעליהם חתם הפרופסור בעבר, מלמדים על תמיכתו בתנועת החרם על ישראל (BDS). "תרחיש שבו תומך בתנועת החרם יעמוד על הבמה ביום העצמאות ויקבל מידי ראשי המדינה את פרס ישראל הוא תרחיש שלא אתן לו את ידי", אמר גלנט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תו ירוק, סגול והגבלת התקהלות: כל התקנות שיחלו בשבוע הבא

ארה"ב נגד חוק הרכוש הפולני: "לא תואם את הערכים המשותפים"

הסוף לאי-השוויון? צה"ל מחליף את מבחני הקב"א והדפ"ר

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

גולדרייך הגיב אז לדבריו של גלנט בטקס אלטרנטיבי שהתקיים כמחאה על הפרשה. "עמדתו של גלנט איננה אלא עוד צעד קטן בתהליך מתמשך של דה-לגיטימיזציה של השמאל בישראל", אמר והוסיף כי "אנחנו נחושים להיאבק בדה-לגיטימציה, ואני שמח שנפלה בחלקי האפשרות לנסות ולתרום ישירות למאבק".

"הפרשה הזו היא מזמן כבר לא עליי - היא גדולה ממני ונוגעת לכולנו", הוסיף הפרופסור. "אני רוצה לפרט משהו ביחס לתומכים שהם מגוונים שונים. חלקם תומכים בכל עמדותיי הפוליטיות וחלקם מתנגדים להן, אבל תומכים בזכותי להביע אותן ולא להיענש בשלילת פרס ישראל. אגב, אני מסכים שזכותו של גלנט לשלול ממני את פרס הליכוד - אלא שהליכוד אינו מדינת ישראל למרות שגלנט כנראה סבור כך".