משפט נתניהו והמיזם: "מנכ"ל משרד רה"מ אמר שהוא לא מוכן לכלא"

רואה החשבון לשעבר של מילצ'ן, זאב פלדמן, סיפר על מיזם מ-2010 שקשור למיליארדר ראטן טאטא. "התגובה של ראש הממשלה הייתה מאוד חיובית. נתניהו אמר שהוא תומך בעניין - ואם ניתקע נפנה אליו", אמר

רואה החשבון לשעבר של מילצ'ן, זאביק פלדמן

גם היום (שני) נמשך משפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בתיקי האלפים. רואה החשבון לשעבר של ארנון מילצ'ן, זאב פלדמן, עלה לדוכן העדים וסיפר על מיזם מ-2010 שקשור למיליארדר ראטן טאטא. לדבריו,  "מנהל משרד ראש הממשלה דאז, אבי גבאי, אמר לי שיהיה קשה לבצע תיקוני חקיקה ושהוא לא ייצא מגדרו כי "הוא לא מוכן ללכת לבית סוהר".

"הרעיון בעצם התחיל אצלי", העיד פלדמן. "אני באתי מהיכרות עם הקבוצה ועם האיש. ראטן טאטא הוא איש מופלא, באחת השיחות שלי איתו עלה רעיון: יש להם כל מיני בעיות בשיווק מכוניות במדינות שהן לא הודו, עם תקינה יותר חמורה, והעליתי רעיון להקים פעילות בישראל ובירדן. לפני זה הייתי אחראי על מיזם גדול של אזור סחר חופשי בין ישראל לירדן. בעצתם רציתי להפיח בו רוח חיים כי הוא יחסית מדשדש. הרעיון היה להקים בארץ מפעל להרכבת מכוניות ואוטובוסים, כאשר הכוונה הייתה שהשוק העיקרי יהיה המדינות השכנות - מצרים, ירדן, סוריה ועיראק".

נתניהו בבית המשפט. ארכיון
נתניהו בבית המשפט. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר פלדמן: "הצעתי את הראיון לטאטא עצמו, הוא גילה עניין רב. הייתי בפגישה אצלו במומבאי כחלק מהפעילות שלנו, של PSI. המיזם היה אמור להיות מאוד גדול, כעשרת אלפים עובדים. התגובה של ראש הממשלה הייתה מאוד חיובית. נתניהו אמר שהוא תומך בעניין - ואם ניתקע נפנה אליו. מינה את אורי יוגב לפרויקט בתור איש קשר. סיפרתי על כך למילצ'ן ולטאטא".

עוד אמר: "אורגנה משלחת של טאטא לבוא לארץ כדי לבדוק את המיזם, המשלחת נפגשה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, והוא היה איש הקשר שהחליף את יוגב. מיזם טאטא מופיע בכתב האישום כמיזם שנתניהו טיפל בו עבור מילצ'ן. "לאחר מכן טאטא הגיע לארץ ונוכחתי בפגישה עם טאטא, ארנון וראש הממשלה נתניהו".

לדברי פלדמן, מי שארגן את הפגישה היה מילצ'ן. הוא סיפר כי בפגישה השתתף גם מתאם פעולות השטחים, איתן דנגוט. בנוסף, פלדמן העיד על יחסיו של ג'יימס פאקר עם נתניהו: "פאקר אמר שבלוס אנג'לס הוא אחד מאלפי מיליארדרים, ופה בישראל הוא פרח בודד שנפגש עם ראש הממשלה".