מאסר עולם לסאמי קרא שרצח את בתו בת ה-17

הנערה הנרייט נרצחה בשנת 2017 על ידי אביה כיוון שניהלה מערכת יחסים עם צעיר מוסלמי, למורת רוחה של משפחתה הנוצרית. כמו כן, קבע בית המשפט כי על הנאשם לשלם 258 אלף שקלים לאימה של הנערה

הנרייט קרא, קרובת משפחה של שופט העליון ג'ורג' קרא, שעל פי החשד נרצחה ברמלה | צילום: ללא קרדיט

בית המשפט המחוזי בלוד הטיל הבוקר (שני) מאסר עולם על הנאשם סאמי קרא, שרצח את בתו הנרייט בת ה-17 ביוני 2017. רצח הנערה בוצע על רקע מערכת היחסים שלה עם צעיר מוסלמי, למורת רוחה של משפחתה הנוצרית.

לפי גזר הדין, יום לפני הירצחה בילתה הנרצחת במסיבת הסיום של בית הספר בו למדה ושבה לביתה לפנות בוקר. למחרת שוחחה בטלפון עם קרובת משפחתה, ואמרה כי בן זוגה, אמיר, עתיד להשתחרר מהכלא תוך מספר ימים והיא עתידה להתאלסם ולהינשא לו. עם תום שיחת הטלפון, דיווחה קרובת המשפחה על תוכן השיחה לאביה, שניגש לחדר בו שהתה הנרייט ורצח אותה באמצעות דקירות חפץ חד.

עם הגעת אימה של הנרייט, אלהאם, למקום הוזעקו כוחות הצלה אך לאלו לא נותר אלא לקבוע את מותה בזירת הרצח. הנרייט הייתה בת יחידה להוריה, שנולדה לאחר טיפולי פוריות ממושכים. בנוסף למאסר העולם, קבע בית המשפט כי על הנאשם לשלם 258 אלף שקלים לאימה של הנרצחת.

כזכור, עשרה ימים לפני הרצח, הגיעה הנרייט לתחנת המשטרה והתלוננה כנגד אמה. "באתי להגיש תלונה נגד אימא שלי", אמרה לשוטרים. "אימא שלי באה אליי ובלי שום סיבה התחילה לקלל אותי - קראה לי 'שרמוטה' ואז נכנסתי לחדר".

"היא באה אליי עם סיר של אוכל וזרקה אותו על הרגל שלי. אחרי זה היא אמרה לי: 'לכי מהבית, אני לא רוצה לגדל אותך' - ומאז לא חזרתי הביתה. מאותו יום מתקשרים אליי, מאיימים עליי שאם לא אחזור הביתה יעשו לי בלגן. כל יום מתקשרים אליי ומאיימים".