אירועי שבת "חיי שרה": בן 17 נעצר בחשד לתקיפת החיילת

המשטרה עצרה את הנער החשוד בתקיפת החיילת במהלך העימותים ביישוב היהודי בחברון בשבת האחרונה. בהמשך הוא יובא לבית משפט השלום בירושלים לדיון בהארכת מעצרו

זמן צפייה: 00:14

המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) קטין בן 17 החשוד בתקיפת החיילת שאירעה במסגרת אירועי שבת "חיי שרה" שהתקיימו ביישוב היהודי בחברון ביום שבת. החשוד יובא בשעות הבוקר לדיון בעניינו בבית משפט השלום בירושלים. כזכור, החיילת הוכתה במקל בידי הנער וטופלה על ידי כוחות רפואה של הצבא ששהו במקום.

עוד במהלך אירועי שבת "חיי שרה", עימותים פרצו בחברון בין מתנחלים לפלסטינים, לאחר שהמוני יהודים שהגיעו לעיר לרגל השבת נכנסו לשטח הפלסטיני. במעיין אברהם נפצעו שני פלסטינים שהוכו בידי מתנחלים, וגם הם טופלו בידי צה"ל. ילדה ונער נפגעו מאבנים. בהתאם, כמה ישראלים נעצרו.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב על תקיפת החיילת בחברון: "חרפה לאומית. זו פגיעה בביטחון ישראל, זו פגיעה ערכית בצבא הגנה לישראל ובמי שמגינה על חיינו, זו עבירה פלילית חמורה. אני מחזק בערב זה את חיילות וחיילי צה"ל העומדים על משמר ארצנו. נמצה את הדין עם העבריינים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2011222020' autoplay='0' credit='בתמונה - אלפים בשבת "חיי שרה" בחברון (ויסאם השלימון, פלאש 90)' desc='אם החיילת שהותקפה בחברון: "הרביץ רק כי היא הייתה עם מדים" - כתבתו של ישי פורת' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1668876098/uploads/2022/903327465.jpg' kid='1_gcpxm8zc' duration='']

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי פרסם גם הוא הודעת גינוי על תקיפת החיילת: "מדובר באירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת. לא ייתכן שאזרח ישראלי יתקוף באלימות את חיילי צה"ל הפועלים לאבטחת ולשמירה על ביטחון האזרחים. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה. נפעל למיצוי דין מהיר ומחמיר".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי הוא "מגנה בתוקף את התקיפה נגד כוחות הביטחון ושל תושבים פלסטינים על-ידי קיצונים בחברון. הכוחות בשטח פעלו בנחישות כדי למנוע פגיעה בנפש וברכוש, וימשיכו למלא את תפקידם ולשמור על הסדר הציבורי. אני בטוח שנמצה את הדין עם הפורעים, שאינם מייצגים את ההתיישבות, ושהתנהלותם פוגעת ביכולת למלא את משימות הביטחון בגזרה".

ביישוב היהודי בחברון ציינו ביום שבת את פרשת "חיי שרה", ובה התייחסות לקניית מערת המכפלה בידי אברהם. יהודים רבים נוהגים להגיע למקום בכל שנה, כמו גם לקריית ארבע. אל המקום הגיע גם ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית.