בחשד למרמה והפרת אמונים: נעצרה עובדת בכירה במשרד הבריאות

רונה קייזר, אחראית על מחשוב במשרד, נעצרה יחד עם יועצת חיצונית ששכרה בשם רחלי מנדלוביץ, בחשד להטיית מכרזים, מרמה והפרת אמונים. הן חשודות בין היתר שהעבירו עבודות בסכום מצטבר של מיליוני שקלים לחברות המקורבות למנדלוביץ או בבעלותה, תוך הצגת מצגי שווא

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

רונה קייזר, עובדת בכירה במשרד הבריאות, נעצרה יחד עם יועצת חיצונית ששכרה בשם רחלי מנדלוביץ, בחשד להטיית מכרזים, מרמה והפרת אמונים. השתיים נחקרו אתמול לצד מספר מנהלים של חברות תוכנה גדולות במשק, כאשר קייזר נשלחה למעצר בית ואילו בתום דיון שנערך הבוקר (חמישי) בבית המשפט הוארך מעצרה של מנדלוביץ עד מחר.

החקירה החלה כאשר ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים התקבלה תלונה על-ידי אגף הביקורת של משרד הבריאות, נגד קייזר, אשר אחראית על מחשוב במשרד, ונגד היועצת החיצונית מנדלוביץ, אותה הסמיכה קייזר לנהל בפועל תחומים שונים במשרד לרבות התקשרויות כספיות מול ספקים שונים וקבלני משנה.

לפי התלונה, ממצאי הביקורת של משרד הבריאות העלו חשד לביצוע עבירות פליליות בכל הנוגע להתנהלות מול ספקי השירות החיצוניים, לרבות העברת עבודות בסכום מצטבר של מיליוני שקלים לחברות שונות המקורבות למנדלוביץ או בבעלותה, תוך הצגת מצגי שווא. בנוסף, עלה חשד כי החברות נדרשו להעסיק את קרובתה של מנדלוביץ, כאשר התשלום על העסקתה הוגש למשרד הבריאות, לעיתים תוך שינוי פרטים מהותיים להסתרת המעשה.

תחנת משטרה בירושלים, משטרת ישראל
תחנת משטרה בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מטעם עורכי דינה של קייזר, רותם ניר ויריב אבירם, נמסר: "מרשתנו משמשת כראש אגף טכנולוגיות וחברת הנהלה במשרד הבריאות בשנים האחרונות, במסירות ובמקצועיות לאין שיעור. אתגרים טכנולוגיים סביב משבר הקורונה ובכלל, נוהלו באמצעותה ללא דופי ובהצטיינות יתרה. מרשתנו נחקרה ומסרה גרסא מפורטת, כאשר בשלב מוקדם זה מתבהרת תמונה לפיה מרשתנו ולא אחרת, שמרה על האינטרס הציבורי ועל קופת המדינה באדיקות, מפני אחרים אשר ככל הנראה בקשו לנצל את מעמדם ולפגוע באמון שניתן בהם. מרשתנו הקפידה על לנהל ככל התקשרויות המשרד באמצעות ועדת מכרזים ובהתאם לנוהלי החשכ״ל. אנו משוכנעים כי בסיום החקירה יתברר כי מרשתנו פעלה כראוי, ללא דופי, כך שיוסר ממנה כל חשד".