כתובות נאצה ונזק לרכבים: חשד לפשע שנאה בשכונת עכברה בצפת

שני תושבי העיר בני 17 ו-28 נעצרו בחשד שפגעו בכלי רכב בשכונה הערבית וריססו כתובות, שבהן נכתב בין היתר "שטח צבאי סגור" ו"רק גויים מגרשים מהארץ". מעצרים נוספים צפויים בהמשך

זמן צפייה: 00:19

המשטרה עצרה הבוקר (חמישי) שני תושבי צפת בני 17 ו-28 בחשד שריססו כתובות נאצה וגרמו נזקים לכלי רכב בשכונת עכברא שבצפת.

במהלך הלילה דיווחו אזרחים למשטרה כי רוססו על קירות בשכונה כתובות, שבהן נכתב: "שטח צבאי סגור", "קומי אורי", "רק גויים מגרשים מהארץ", "צו תפיסה כיפה סרוגה". כמו כן, נמצאו בקרבת מקום כלי רכב של מקומיים שגלגליהם נוקבו וצוייר עליהם סמל מגן דוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"ד"ש מהגבעה ביצהר": חשד לפשע שנאה בכפר בשומרון

חשד לפשע שנאה בחיפה: מצבות הושחתו בבית העלמין הבריטי

חשד לפשע שנאה: צמיגים נוקבו וכתובת נאצה רוססה בסמוך לרמאללה

נזק לרכבים בשכונת עכרבא בצפת
נזק לרכבים בשכונת עכרבא בצפת | צילום: דוברות המשטרה

חוקרי המשטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה וזמן קצר לאחר מכן עצרו את השניים בחשד למעורבות באירוע. על פי החקירה הראשונית צפויים מעצרים נוספים.

נזק לרכבים בשכונת עכרבא בצפת
נזק לרכבים בשכונת עכרבא בצפת | צילום: דוברות המשטרה

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, גינה את המעשה. "מעל 70 רכבים נפגעו כאן בלילה בעכברא, שכונה שהיא חלק מצפת", אמר אוחנה. "אני מגנה זאת בחריפות, אנו חיים כאן יחד ללא הפרעה. אנחנו כאן בשביל התושבים לסייע בכל אשר ניתן. אני בטוח שמשטרת ישראל יעשו את העבודה ויתפסו את אלו שמנסים להפר את השלווה. לא ייתכן שאין כאן מצלמות, אני קורא למשרד לביטחון הפנים לסייע כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד".

מפורום תג מאיר הנאבק בפשעי שנאה נמסר: "הטרור היהודי מתחיל בגרפיטי ופגיעה בעצי זית ומכוניות, עובר לבתים מיושבים ומסתיים בפגיעה בבני אדם חפים מפשע- פלסטינים, ערבים ישראלים ישראלים וקציני צה"'ל. המפגעים היהודים אינם מבחינים בין דם לדם. מעצרם הזריז של החשודים בפשע השנאה בצפת, מוכיח כי משטרת ישראל צריכה ויכולה לפעול באותה נחישות גם כנגד טרור היהודי ביהודה ושומרון".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20191031-0912' autoplay='0' credit='עיריית צפת' desc='ראש עיריית צפת שוקי אוחנה' kid='1_6257e92r' duration='71'']

לפני שבוע התגלו בכפר יתמא שבאזור יצהר כמה כלי רכב פלסטינים שהושחתו, וכן כתובות "ד"ש מהגבעה ביצהר" ו-"שטח צבאי סגור" שרוססו. כוחות צה"ל נכנסו לכפר לטובת איסוף ממצאים, והמשטרה פתחה בחקירת האירוע. על פי ארגון "בצלם", מספר הרכבים שהושחתו היה כ-30.

גורם ביטחוני טען מיד לאחר האירוע כי "אותם נערי גבעות שהציתו במהלך הלילה אוהל של לוחמים ביצעו פעילות תג מחיר ביתמא. הפעולות העברייניות הללו לא יעברו לסדר היום, והן יענו בפעילויות מבצעיות נחושות למיגור התופעה", הבהיר.

עוד הוסיף הגורם שזוהי שעת מבחן להתיישבות בשטחי יהודה ושומרון, וכי "על המנהיגים הדתיים והמקומיים לגנות בכל תוקף את התופעה ולשתף פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק".