הוארך מעצר של ישראלי שהוסגר מספרד בחשד לניהול ארגון פשיעה

בית המשפט קבע כי הראל בן דוד, שהוסגר לישראל לאחר שנתיים בכלא הספרדי בגין הלבנת הון במיליוני שקלים, יישאר במעצר שבוע נוסף. נגד שאר המעורבים בפרשה,הוגש כתב אישום

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

מעצרו של הראל בן דוד, שהוסגר לישראל מספרד לאחר שנחשד בניהול ארגון פשיעה והלבנת הון במיליוני שקלים, הוארך היום (חמישי) בשבוע. נגד יתר המעורבים הוגש כתב אישום.

עורכת דינו של בן דוד, אתנה אדרי, אמרה לחדשות 13 כי: "מרשי הוסגר לארץ לאחר שנתיים בהם היה עצור בכלא בספרד. בהתאם לתנאי ההסגרה, מרשי לא יועמד לדין בגין עבירות פיסקליות, אלא רק בכל הנוגע לעבירות הקשורות לארגון פשיעה והלבנת הון. כנגד יתר המעורבים הוגש כתב אישום, כך שבית המשפט התבקש לצמצם את ימי המעצר על מנת שכתב האישום יתוקן במהרה כדי שאפשר יהיה לדון בחלופת מעצר בעניינו, להתחיל את ניהול המשפט ולהוכיח חפותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ההתעללות בקשישים בשוק מחנה יהודה: נעצר חשוד רביעי

מסוק, ניידות ולוחמים: כך נלכדו חשודים בגניבת עגלים בדרום

יפה יששכר: "נעמה רוצה להגיש ערעור לערכאה גבוהה יותר"

Whatsapp Image 2019 12 26 At 1
עורכת הדין אתנה אדרי | צילום: חדשות 13

ביום חמישי שעבר, בית משפט הפדרלי במרינלד, ארצות הברית, גזר 22 שנות מאסר על הישראלית לי אלבז, לשעבר מנכ"לית "יוקום תקשורת", שהורשעה באוגוסט בהונאת ענק של משקיעים אמריקנים, בהיקף של כ-145 מיליון דולר.

כזכור, בית המשפט קבע כי אלבז, יחד עם 14 ישראלים נוספים, הונתה לקוחות ושכנעה אותם להשקיע באופציות בינאריות עד שאיבדו את כספם. מגזר הדין עולה כי אלבז ואנשיה פנו בכוונה לאנשים שאינם עשירים, בין היתר פנסיונרים ואנשי צבא, וגרמו להם להשקיע תוך שהם משתמשים בזהות בדויה.  גזר דינם של יתר המואשמים בפרשה טרם נקבע.

לי אלבז לשעבר מנכ''לית ''יוקום תקשורת'', שהורשעה בהונאת ענק בארה''ב
לי אלבז לשעבר מנכ''לית ''יוקום תקשורת'', שהורשעה בהונאת ענק בארה''ב | צילום: החדשות 13

אלבז למעשה החלה לרצות את עונשה כבר לאחר שהורשעה באוגוסט. אז, אמה של מנכ"לית "יוקום תקשורת" לשעבר נכחה בבית המשפט ופרצה בבכי לאחר החלטת השופטים. כזכור, אחת הנאשמות בפרשה, שהודתה במעשים במסגרת עסקת טיעון, היא ליסה מל, שהופיעה לפני כעשור ב"היפה והחנון".

אופציות בינאריות הן כלי השקעה מסוכן בעל אופי מובהק של הימורים, והוא נאסר לשימוש במקומות רבים בעולם, בין היתר גם בישראל. משקיעים חסרי ניסיון עלולים להתפתות מהתשואה הגבוהה, להתעלם מהסיכון הרב הכרוך בכך, ולהפסיד כסף רב.