פרשת הזיוף והתרומות בבל"ד: מאסר על תנאי נגזר על ח"כ לשעבר חנין זועבי

בית משפט השלום בנצרת גזר שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על חברת הכנסת לשעבר וקנס בסך 75 אלף שקלים, לאחר שהודתה כי כסף שהגיע ממקור לא ידוע נרשם בחשבון הבנק של המפלגה כתרומה לגיטמית

חנין זועבי
חנין זועבי | צילום: רויטרס

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (ראשון) על חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס בסך 75 אלף שקלים, בגין פרשיית הזיוף וכספי התרומות למפלגת בל"ד. זאת, לאחר שהודתה במסגרת הסדר טיעון כי בזמן גיוס תרומות לקראת הבחירות המקומיות בשנת 2013 היא וחבריה למפלגה הציגו מצגים כוזבים, לפיהם כסף שהתקבל ממקור שאינו ידוע הופקד בחשבונות הבנק של המפלגה כתרומה לגיטימית.

כזכור, בהסדר הטיעון הודו זועבי וחבר הוועד המרכזי לשעבר מוראד חדאד, אחראי מחוז המשולש מטעם המפלגה, מזכ"ל המפלגה לשעבר ועוזר הפרלמנטרי של ח"כ ממפלגת בל"ד - בעבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה וזיוף. בנוסף, הוצגו בפני מבקר המדינה קבלות הנחזות להיות תרומות כדין.

עורכי הדין נמיר אדלבי, עמית חדד, חאלד תיתי ונועה מילשטיין - המשמשים כצוות ההגנה לזועבי מטעם מפלגת בל"ד, מסרו אחרי ההרשעה: "מדובר בפרשה שהתחילה בשנת 2016 במעצרים נרחבים ומיותרים של עשרות אנשים, והיום היא מסתיימת באופן ובדרך שבה היא הייתה אמורה להסתיים. לאורך הדרך נוהל שיח ענייני מול הפרקליטות שהביא הסדר מאוזן ונכון ואנו מברכים על החלטת בית המשפט לאמץ את הסדר הטיעון".