במסגרת הסדר טיעון: ח"כ חיים כץ הודה והורשע בעבירה המקלה

כץ הורשע בקשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים, לאחר שבתקופתו כיו"ר ועדת הרווחה זימן מומחה לשם קידום הצעת חוק, אך לא גילה לחברי הוועדה מידע אודות קשריו האישיים והכלכליים עמו

חיים כץ
חיים כץ | צילום: דוברות משרד הרווחה

ח"כ חיים כץ מהליכוד הודה והורשע היום (שני) במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים. לפי האישום, בעת שהיה יו"ר ועדת הרווחה של הכנסת בשנת 2010 זימן כץ את סוחר שוק ההון מוטי בן ארי לוועדה כמומחה, לשם קידום הצעת חוק, אך לא גילה לחברי הוועדה מידע אודות קשריו האישיים והכלכליים עמו, ועל האינטרס הכלכלי של בן ארי בקידום החוק.

כתב האישום נגד כץ הוגש בחודש שעבר, לאחר שהודיע כי יוותר על חסינותו. על פי כתב האישום, כץ זימן לוועדה את סוחר שוק ההון מוטי בן-ארי כמומחה לשם קידום הצעת חוק בתחום פירעון אג"ח בחברות בקשיים, אך לא גילה לחברי הוועדה מידע על אודות קשריו האישיים והכלכליים עם בן-ארי ואודות האינטרס הכלכלי של בן-ארי בקידום החוק.

מטעמו של כץ, דרך עורכי הדין נוית נגב, יאנה פוגל-סלוצניק ותובל בו ממשרד "שינמן, נגב ניב", נמסר: "בכל 22 שנות כהונתי בכנסת, פעלתי אך ורק לטובת אזרחי ישראל. בין היתר חוקקתי למעלה מ-180 חוקים חברתיים ומאות תקנות. לפני כעשור, כחלק מהתמודדות עם תופעת ה"תספורות" במשק, קידמתי את תיקון 44 לחוק ניירות ערך. לאחר שהבאנו את הדברים במלואם בפני היועץ המשפטי לממשלה, הוא הכיר בכך שהתיקון נעשה במטרה להיטיב עם הציבור הרחב,  שלא היה כל דופי בעצם קידומו בכנסת ובכך שלא צמח לי רווח אישי".

עוד נמסר בתגובה: "האישום נגדי הוא לגבי המידע שהיה עלי להביא בנסיבות העניין בפני חברי הוועדה בכנסת. אני לוקח על כך אחריות מלאה. בחמש השנים האחרונות שילמתי מחיר אישי וציבורי יקר, כי התהליך הוא העונש, ומצאתי לנכון להגיע להסדר ולשים את הפרשה מאחורי".