הסדר טיעון עם ח"כ חיים כץ: יודה במיוחס לו ויקבל מאסר על תנאי

לאחר שהודיע שיוותר על חסינותו, חבר הכנסת מואשם בקשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים, כשעמד בראש ועדת הרווחה בכנסת. כץ: "לוקח אחריות מלאה - בחמש השנים האחרונות שילמתי מחיר יקר"

זמן צפייה: 00:21

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד חבר הכנסת חיים כץ במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהודיע כי יוותר על חסינותו. כץ מואשם בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים כשעמד בראש ועדת הרווחה של הכנסת. כחלק מהסדר הטיעון, חבר הכנסת צפוי להודות בעבירות המיוחסות לו ולקבל מאסר על תנאי.

על פי האישום, חבר הכנסת זימן לוועדה את סוחר שוק ההון מוטי בן ארי כמומחה לשם קידום הצעת חוק בתחום פירעון אג"ח בחברות בקשיים, אך לא גילה לחברי הוועדה מידע אודות קשריו האישיים והכלכליים עמו ועל האינטרס הכלכלי של בן ארי בקידום החוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל חשד לעבירות על חוק התחרות: בכירים בשופרסל ושטראוס נחקרו

טרור סכינים באירופה? 3 אירועי דקירה בערים מרכזיות השבוע

בנט והורוביץ סיכמו: תבוטל הגבלת ההתקהלות בשטחים פתוחים

מטעמו של כץ נמסר: "בכל 22 שנות כהונתי בכנסת, פעלתי אך ורק לטובת אזרחי ישראל. בין היתר חוקקתי למעלה מ-180 חוקים חברתיים ומאות תקנות. לפני כעשור, כחלק מהתמודדות עם תופעת ה'תספורות' במשק, קידמתי את תיקון 44 לחוק ניירות ערך. לאחר שהבאנו את הדברים במלואם בפני היועץ המשפטי לממשלה, הוא הכיר בכך שהתיקון נעשה במטרה להיטיב עם הציבור הרחב,  שלא היה כל דופי בעצם קידומו בכנסת ובכך שלא צמח לי רווח אישי".

"האישום נגדי הוא לגבי המידע שהיה עלי להביא בנסיבות העניין בפני חברי הוועדה בכנסת. אני לוקח על כך אחריות מלאה", המשיך כץ. "בחמש השנים האחרונות שילמתי מחיר אישי וציבורי יקר, כי התהליך הוא העונש, ומצאתי לנכון להגיע להסדר ולשים את הפרשה מאחורי".