"דקר באכזריות - והמית בדם קר": בן 37 הואשם ברצח הכפול בחיפה

כתב אישום הוגש נגד רומן גוריונוב בן ה-37 בגין רצח אולג מיטקו ויורי גניפה, עמם עבד בעסק להקמת במות, בדירתם שבעיר. "הכין הסכין מראש והתיר את גופותיהם מוטלות בחדר"

 דירה בה נמצאו גופות שני גברים בחיפה
דירה בה נמצאו גופות שני גברים בחיפה | צילום: חדשות 13

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד רומן גוריונוב בן 37, בגין הרצח הכפול בחיפה שאירע לפני כחודשיים, שם נמצאו אולג מיטקו בן ה-53 ויורי גניפה בן ה-51 בדירה ברחוב קיבוץ גלויות שבעיר כשהם ללא רוח חיים. השלושה הכירו מעבודתם המשותפת בעסק להרכבת במות.

מכתב האישום עולה כי הרצח התבצע על רקע עימות שהתפתח בין גוריונוב לבין מיטקו, לאחר שהשניים עברו לגור בשותפות. גוריונוב סולק על ידי בעלי הדירה שבה התגורר מאחר שלא שילם את שכר הדירה, הוא פנה למיטקו והשניים סיכמו כי גוריונוב ישכור חדר בדירתו תמורת תשלום חודשי קבוע. לפי האישום, גוריונוב ושני מיטקו וגניפה שהו יחדיו בדירה של האחרונים בעת המקרה, ושתו משקאות אלכוהוליים בכמות שאינה ידועה.

כתבות נוספות בנושא

חשד לרצח: נמצאה גופתה של נעדרת בת 19 מלוד

חשד לרצח: בן 23 נדקר למוות בקטטה באילת; צעיר נוסף נפצע קשה

חשד לרצח ברמלה: גבר נורה למוות - הנסיבות בבדיקה

ניידת משטרה
ניידת משטרה. | צילום: בוצ'צ'ו

יממה לאחר שגוריונוב עבר לדירתו של למיטקו, התפתח בין השניים ויכוח קולני בחדר המדרגות מחוץ לדירה, ובשלב מסויים השניים נכנסו בחזרה לדירה, שבה כאמור, שהה גם גניפה.

על רקע העימות שהתפתח, גוריונוב דקר את גניפה ואת מיטקו מספר רב של פעמים באמצעות בסכין, והיכה את השניים בעוצמה רבה, בין היתר באמצעות אגרופיו, וגרם להם למגוון חבלות שלבסוף הביאו למותם. כך, לפי האישום.

לגניפה נגרמו חתך עמוק בצווארו עד כדי חיתוך קנה הנשימה, פצעי דקירה בחזה, פצעי חתך בפנים, שברים בצלעות, וכד'. למיטקו נגרמו שברים רבים בפניו, פצעי דקירה בחזה, בגב, בצוואר, פצע דקירה בגלגל העין השמאלי, שברים בצלעות, בעצם האף, בלסת התחתונה ועוד.

עוד מכתב האישום עלה כי לאחר שהנאשם רצח את המנוחים, הוא הותיר את גופותיהם מוטלות בחדר, כשהוא יוצא ונכנס לדירה, עד אשר נעצר כיומיים לאחר מכן על ידי המשטרה. טרם מעצרו, השליך גוריונוב את מכשירי הטלפון הניידים של המנוחים אל מחוץ לחלון הדירה, בכוונה לשבש הליכים.

אמבולנס
אמבולנס | צילום: בוצ'צ'ו

"במעשיו המתוארים לעיל גרם הנאשם בכוונה תחילה למותם של המנוחים, תוך שימוש באכזריות מיוחדת", נכתב בכתב האישום, "לאחר שהחליט להמיתם, והמית אותם בדם קר בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן היה יכול לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו, לאחר תכנון או לאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית, ולאחר שהכין עצמו להמית את המנוחים, והכין סכין אחת לפחות שבאמצעותה המית את המנוחים. בנוסף, עשה נאשם דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין".

כזכור, המשטרה פתחה בחקירת הרצח הכפול לאחר שהתגלו גופות של שני גברים בשנות ה-50 לחייהם בדירה בחיפה. מחקירה ראשונית של המשטרה בזירה, עלה כי השניים מתו מספר ימים לפני הגעת החוקרים לזירה, ועל כן התקשתה בתחילה לקבוע אם קיים חשד לפלילים.

"כשהגענו למקום הובילו אותנו לדירה, ראינו שני גברים מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק", סיפר ראשיד נסראלדין, פרמדיק מד"א שהגיע לזירה. "ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".