חשד לרצח והתאבדות: בת 28 ובנה התינוק נמצאו מתים בבית בחיפה

צוותי מד"א שהגיעו למקום מצאו את השניים ללא רוח חיים וקבעו את מותם. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, החשד הוא שהצעירה רצחה את בנה והתאבדה

זמן צפייה: 00:14

צעירה כבת 28 ותינוק כבן עשרה חודשים נמצאו הבוקר (חמישי) מתים בבית בחיפה. צוותי מד"א שהגיעו למקום מצאו אותם ללא רוח חיים, ונאלצו לקבוע את מותם. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, והחשד הוא שהצעירה רצחה את בנה והתאבדה.

פראמדיק במד"א חנן זוהר סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. ראינו את האישה ואת הפעוט כשהם מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305040926' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א' desc='הזירה בחיפה' poster='' kid='1_8cfx1okq' duration='']

עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, מסרה: "רצח ילדים ע"י הוריהם הוא תופעה שהדעת מתקשה לקבל, בעיקר בגלל האופן שבו אנחנו תופסים את הקשר בין הורה לילד כקשר מגן ואת הבית כמקום מוגן. ויחד עם זאת מדובר בתופעה שההיקף שלה משמעותי. המקרה הזה, מצטרף, עפ"י החשד, לרצח 2 ילדים שאירע רק השבוע. בין השנים 2021-2012 נרצחו 37 ילדים ע"י בן משפחה".

עוד היא הוסיפה: "גם אם לא תמיד ניתן למנוע לחלוטין את התופעה הנוראה הזו, ניתן בהחלט לצמצם אותה ולהציל חיים באמצעות זיהוי אותות מצוקה וקיום תקשורת בין גורמים שונים שיש להם קשר עם הילד והוריו. לא מעט פעמים התברר בדיעבד שלו היה גורם אחד שהיה מקבל את תצריפי הפאזל השונים מכל אחד מהגופים שמכירים את הילד והוריו: גורמי חינוך, בריאות, רווחה ומשטרה- היה אפשר היה אולי להרכיב תמונה כוללת שהיתה עשויה להדליק נורה אדומה מבעוד מועד".

"למרבה הטרגדיה, כמו במקרים נוספים שקשורים בפגיעה בילדים, גם בהקשר של מניעת רצח ילדים, יש כבר תוכניות שגובשו ע"י הגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה, לרבות הצעת חוק קריטית שמסדירה העברת מידע בין רשויות. אולם הן מעלות אבק ומעולם לא יושמו. אוזלת היד הזו עולה בחייהם של ילדים. אם הממשלה והכנסת לא יתחילו לטפל בבעיות הכי אקוטיות של האוכלוסיות הכי פגיעות ובראשם ילדים בסיכון, טרגדיה תמשיך לרדוף טרגדיה".