ביהמ"ש החליט לשחרר את המטפל החשוד ברצח החוסה בחיפה למעצר בית

ביהמ"ש המחוזי בחיפה קבע כי מוחמד חטיב, החשוד כי רצח את אפרים בן ברוך ב"רמת חיפה", ישוחרר בתנאים מגבילים. הפרקליטות תוכל לערער לעליון. במשטרה מתחו ביקורת קשה על ההחלטה

זמן צפייה: 00:25

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (שלישי) כי מוחמד חטיב בן ה-19, החשוד ברצח החוסה אפרים בן ברוך במעון בחיפה, ישוחרר למעצר בית. עם זאת, הוטל עיכוב ביצוע על שחרור החשוד, כדי לאפשר לפרקליטות לערער לעליון על ההחלטה. במשטרה ובפרקליטות מתחו ביקורת קשה על ההחלטה, שהפתיעה גורמים רבים.

לפני כשבוע וחצי, כזכור מת בן ברוך בבית החולים בני ציון שבעיר. זאת, לאחר שאושפז מאז האירוע במצב אנוש. בעקבות מותו, הפך החשד נגד חטיב לרצח בן ברוך.

החוסה שע''פ החשד עבר התעללות
החוסה שע''פ החשד עבר התעללות | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מת מפצעיו החוסה שלפי החשד עבר התעללות במעון בחיפה

בעקבות מות החוסה בחיפה: המטפל העצור חשוד ברצח

מעצרו של המטפל החשוד ברצח החוסה בחיפה הוארך בשישה ימים

כזכור, לפני כשבועיים מת בן ברוך בבית החולים בני ציון שבעיר. בן ברוך אושפז מאז האירוע במצב אנוש, והלילה כאמור הלך לעולמו.

עו"ד דן זילברמן, המייצג את משפחת בן ברוך, מסר: "בני המשפחה ואנוכי מחכים לעדכונים נוספים מהמשטרה לאחר סיום הליך הנתיחה באבו כביר. אין לנו ספק כי הסיבה למותו של אפרים מקורה באלימות הקשה מצד המטפל. יש למצות את הדין עם המטפל, הנהלת המעון וכל יתר האחראים, שמבחינתו אשמים במעשה ובתוצאה הקשה והמצערת שהביאה למותו של אפרים".

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורו של חטיב שלושה ימים קודם לכך, וקבע כי יישאר במעצר עד ליום ראשון, בהתאם להחלטה להאריך את מעצרו יום קודם לכן.

נציג המשטרה טען בדיון בבית המשפט כי חטיב חשוד ב-11 מקרי תקיפה נגד החוסה באותו היום. מנגד, טענה עורכת הדין ראניה סרוגי כי אין לכך אף הוכחה, וכי מעולם לא תקף איש. במקביל, המשטרה בודקת את האפשרות כי החשוד תקף חוסים נוספים.

ביום שלישי, נמסר ממעון "רמת חיפה" כי "ההנהלה רואה בחומרה שאין גדולה ממנה מקרים מסוג זה, ומיד עם היוודע הפרטים פנתה למשטרה. העובד המדובר עבד במעון פחות מחודשיים, ועם היוודע המקרה הוא הושעה באופן מיידי ופוטר לאחר שימוע".