אודיה גבאי, אם ל-5, נרצחה מחוץ למועדון בחיפה; חשודים נעצרו

גבאי, תושבת קריית אתא בשנות השלושים לחייה, מתה מפצעיה אחרי שנורתה ברחוב אלנבי בעיר. צוות מד"א פינה אותה לביה"ח רמב"ם תוך ביצוע פעולות החייאה - אך מותה נקבע תוך זמן קצר. מספר חשודים נעצרו, הרקע פלילי

זמן צפייה: 00:22

חשד לרצח: אודיה גבאי מקריית אתא, אם לחמישה בשנות ה-30 לחייה, נורתה למוות סמוך למועדון בדרך אלנבי בחיפה. צוות מד"א שהגיע לזירה העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים רמב"ם, אך זמן קצר לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב כרמל מחוז חוף פתחה בחקירה וקבעה כי הרקע פלילי. שעות לאחר מכן הודיעה המשטרה כי עצרה מספר חשודים.

שכנתה של אודיה גבאי סיפרה: "הייתה לי הרגשה לא טובה לגביה בזמן האחרון. לא אהבתי שהיא עובדת במועדונים, אבל היא הייתה צריכה לפרנס את הילדים. שמעתי בבוקר את צעקות בתה, אך לא העליתי בדעתי שזה מה שקרה".

בארגון משפחות נרצחים ונרצחות התרעמו "על אוזלת ידה של המשטרה, שלא עושה די כדי להילחם באלימות הקטלנית בחברה האזרחית, ועל גורמי הממשל שלא שעו לאזהרות על פגיעה בחפים מפשע". יו"ר הארגון לרה צינמן מסרה: "זוהי הוכחה נוספת לכך שנשק חם טומן בחובו סכנה גדולה לציבור, וזוהי תוצאת הרת האסון של ההתחמשות המואצת ללא בקרה וללא פיקוח".

יונה יהב, שמתמודד בימים אלה על ראשות העירייה בחיפה, מסר כי הרצח הוא "תוצאה של צמצום כוח השיטור במרחב". הוא הוסיף: "יש לתגבר את מספר השוטרים והניידות בעיר, ולהחזיר לפעילות את סיירת הביטחון העירונית שפעילותה הופסקה בחמש השנים האחרונות".

זירת הרצח באעבלין
זירת הרצח באעבלין

לפני כשבוע נמצאו שתי נשים ללא רוח חיים בצפון הארץ - תוך שעות, כשהמשטרה חוקרת את שני המקרים בחשד לרצח. אמל עראבי, תושבת שפרעם בת 53 אותרה ביום ראשון עם פציעות קשות ברכב שהתנגש בארון חשמל באעבלין שבגליל התחתון המערבי, והמשטרה עצרה את בעלה, תושב שפרעם בן 58, שהגיע לתחנה ואמר כי רצח את אשתו.

כעבור זמן קצר הוזעקו צוותי מד"א לבית עסק בשדרות הגעתון בנהריה, שם נמצאה אירנה גולדנברג בת ה-61 ללא רוח חיים. המשטרה פתחה בחקירה, וצו איסור פרסום הוטל על כל פרטיה.