הטענות להטרדות מיניות מצד בכיר בהדסה: המשטרה פשטה על ביה"ח

החוקרים גבו עדויות מעובדות במחלקה מקום, בנוגע לטענות נגד ד"ר רון כרמלי, שפורסמו בחדשות 13. נציב תלונות הציבור במשרד הבריאות פתח בבדיקה. בית החולים: מברכים על בירור התלונה

זמן צפייה: 01:24

משטרת ירושלים פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה נגד ד"ר רון כרמלי, בכיר בבית החולים הדסה עין כרם, בגין הטרדה מינית. בעקבות התלונה, המשטרה פשטה על בית החולים. זאת, לאחר שלפני כשבועיים פורסמו לראשונה בחדשות 13 טענות להטרדה מינית נגד הרופא.

השוטרים הוציאו צו מתאים, גבו עדויות מעובדות בבית החולים שהיו בקשר עם כרמלי, הוציאו מתוך המחשבים תכתובות מיילים, ולקחו עמם מסמכים רבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שלוש רקטות נורו לעבר שדרות – שתיים יורטו • תיעוד

נסראללה: "נגיב על ההרג בסוריה ונתקוף בעומק ישראל"

לאחר הביקורת בעולם: בולסונארו פועל לכיבוי השריפות באמזונס

רון כרמלי
רון כרמלי | צילום: חדשות 13

כמו כן, נציב תלונות הציבור במשרד הבריאות פתח בבדיקה בנוגע למקרה. מבית החולים נמסר כי "ההנהלה מברכת על בירור התלונה ומשתפת פעולה עם השוטרים. עד כה לא ידוע לנו על חקירה של מי מהעובדים אלא על גביית עדויות". ממשטרת ישראל נמסר כי הנושא מצוי בחקירה.

כרמלי הגיע לפני שנתיים לעמוד בראש המחלקה לכלי דם בבית החולים "הדסה עין כרם" שבירושלים. המנכ"ל, אליו מקורב כרמלי, המליץ עליו וכתב: "מדובר בכוכב רפואי, נכס של ממש להדסה". עם זאת, משורה ארוכה של עדויות שהגיעו לחדשות 13, ופורסמו כזכור לפני כשבועיים, עלו טענות חוזרות להטרדות מיניות לכאורה מצד הרופא כלפי נשים, רובן כפופות לו במסגרת העבודה.

נ' עבדה עשרות שנים כמתאמת השתלות לחולי סרטן בהדסה עין כרם, לאחר שהבוס שלה יצא לפנסיה, היא חיפשה עבודה חלופית בבית החולים. כאשר נתקלה בו במסדרונות בית החולים פנתה אליו בבקשה להתראיין עבור משרה פתוחה אצלו. "הוא מסתכל עלי ואומר לי 'תפתחי את המעיל שלך שאראה את גודל החזה שלך'. אחר כך הוא לקח את היד שלו והסביר: 'תראי, אם הציצי שלך גדול מכף היד שלי – את לא מתאימה'".

העובדת הגישה תלונה אצל הנציבה למניעת הטרדות מיניות, וזו קבעה כי ד"ר כרמלי "אכן הודה שחיווה דעה על העדפותיו לגודל חזה של נשים, אולם שכל השיחה התקיימה כדאחקות כאשר היא זו שהחלה בכיוון השיחה". כרמלי לא הועלה לוועדת משמעת אך הוא "ננזף והוזהר. הובהר לו כי הנהלת הדסה רואה בחומרה התבטאויות כאלה".