בזמן שמטופל עובר החייאה: בני משפחתו התפרעו, שברו ציוד והיכו אנשי צוות

בשעה שהצוות הרפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים ניסה להציל את חייו של מטופל מוואדי ג'וז, עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ תוך שהם שוברים דלתות וחלונות ומכים אנשי צוות. מאבטחי בית החולים וכוחות משטרה השיבו את הסדר על כנו, אך שני אנשי צוות נפגעו באורח קל

זמן צפייה: 00:06

אירוע של אלימות קשה התרחש הערב (שני) בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, כאשר בני משפחתו של מטופל מוואדי ג'וז שפונה לבית החולים בnצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון של הצוות הרפואי להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו.

עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד ומכים אנשי הצוות. בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע המשטרה הושב הסדר על כנו, אך שני אנשי צוות שנפגעו באורח קל הועברו לטיפול בחדר המיון.

הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות
הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות | צילום: דוברות הדסה

ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים, מסרה: "אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח הארוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה".

"אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר", הוסיפה אלרם, "אני עומדת כאן הערב בצער ומחבקת כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו. אחת האחיות אמרה לי: אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי. אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות".