השופטת בתיק נתניהו נגד פרקליטו: "קו החקירה הזה לא לעניין"

בביהמ"ש המחוזי בירושלים נמשכת חקירתה הנגדית של הדס קליין, עוזרתו האישית של ארנון מילצ'ן והעדה המרכזית בתיק 1000, ובמהלך הדיון החל עו"ד עמית חדד לעבור על הוצאותיו של מילצ'ן. קליין סירבה לפרט כל הוצאה שלו בטענה לפרטיות - והשופטת פרידמן פלדמן הצדיקה אותה

זמן צפייה: 01:42

אחרי שהתחדשו בשבוע שעבר לאחר הפסקה של כחודש וחצי, הבוקר (שני) נמשכו הדיונים בתיקי האלפים, והעוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, הדס קליין - העדה המרכזית בתיק 1000 - ממשיכה את עדותה, כשברקע נמשכת ההסתה נגדה. במקביל, נציגי הפרקליטות צפויים לצאת בשבועות הקרובים לחו"ל - ללונדון או ללוס אנג'לס - עבור רענון למילצ'ן, וייתכן שהאחרון יעיד מחו"ל באמצעות שיחת וידאו.

עו"ד עמית חדד, שמייצג את נתניהו החל במהלך הדיון לעבור על הוצאתיו של מילצ'ן, מתקופה שאינה רלוונטית לכתב האישום. חדד הראה טבלה משנת 2016 וביקש מקליין שתפרט כל הוצאה של מילצ'ן. קליין טענה שמדובר בדברים אישיים של מילצן וש"זה פרטי". השופטת רבקה פרידמן פלדמן הצדיקה את קליין ואמרה לו כי "קו החקירה הזה לא לעניין" וכי קליין לא צריכה לפרט על ההוצאות שלו.

הדס קליין והזוג נתניהו
הדס קליין ובני הזוג נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90 רויטרס

בהמשך, עו"ד חדד ציין כי "טענת ההגנה הבסיסית שלנו שההשערות של העדה לא מספיקות להציג איזה שהוא ממצא". חדד טען כי מילצ'ן וסביבתו לא נהגו לפרט על משיכות המזומנים שביצעו. בהקשר זה, קליין ציינה כי "דברים רגילים שאין איתם בעיות פרטיות מפורטים, אבל דברים אישיים של ארנון, כמו למשל מתנה בשווי 15 אלף שקל לגברת נתניהו אז אני אגיד". קליין הוסיפה: מר נתניהו ביקש תיק בשווי 3,000 שקלים בטיול בטבריה". חדד השיב לה: "נבחן את ההמצאות".

''באירוע שאתה מארח ברור שיש שמפניה ורודה על השולחן''. ג'יימס פאקר, ארנון מילצ'ן, הדס קליין, שמעון פרס ז''ל על יד כוס השמפניה הורודה
''באירוע שאתה מארח ברור שיש שמפניה ורודה על השולחן''. ג'יימס פאקר, ארנון מילצ'ן, הדס קליין, שמעון פרס ז''ל על יד כוס השמפניה הורודה. 2016

לאחר מכן, עו"ד חדד שאל את קליין האם היא בטוחה "שהצוות של פאקר לא עישן סיגרים?". לטענתה, היא לא ראתה. עו"ד חדד הציג מכתבים המוכיחים לכאורה כי בניגוד לדבריה של קליין, סביבתו של פאקר נהגה לעשן סיגרים בביתו של פאקר: "מר טילי (מקורב של פאקר) שלח לי מכתב מעניין שבו הוא כותב שעישן לפחות סיגר אחד בישראל כל ערב שבילה פה. הוא גם כותב שהעוזר של פאקר, איאן מוריס, היה מעשן סיגר כל ערב בבית של פאקר". כרגע, המסמכים אינם קבילים בבית המשפט, אלא אם מי שכתב אותם - יעיד בעצמו.

קליין השיבה לו: "תקרא להם לעדות וכל אחד שיגיד מה שהוא יודע. תקרא לאיאן מוריס לעדות". בהמשך, חדד הציג מכתב מהיועץ המשפטי של פאקר שבו נכתב, שפאקר שתה שמפניה שהוגשה באירוח ואף הציג תמונות של פאקר ופרס שיש על השולחן שמפניה. קליין הגיבה לו: "באירוע שאתה מארח ברור שיש שמפניה ורודה על השולחן".

נתניהו ומילצ'ן, ארכיון | צילום: פלאש 90

במהלך עדותה מהשבוע שעבר, עו"ד עמית חדד, שמייצג את נתניהו, הקריא פוסט של השף חיים כהן שסותר את טענתה של הדס קליין על כך שמילצ'ן שילם לכהן בזמן שבישל בבלפור לנתניהו ולמילצ'ן. לדבריה של קליין, "כל השפים שהבאנו לבלפור - אנחנו שילמנו. יגיד חיים כהן שלא, אז אולי טעיתי ממרחק השנים, חיים כהן אמר לי שזו הפעם האחרונה שהוא מבשל להם, תבדוק אותי, כמה ארוחות היו בבלפור במימון ארנון מילצ'ן, תבדוק. אנחנו שילמנו את השפים שלנו". קליין הוסיפה: "שרה גם אמרה לי שהם לא יכולים להרשות לעצמם, שהוא יאכל המבורגר ממקדולנדס ולכן היא רוצה שיהיה שף". עו"ד חדד השיב לה: "התגעגעתי לימים שאת מטנפת".

קליין התייחסה לעניין "העמסת השמפניות" על הרכב וטענה כי "נתניהו אמר לי פעם לאיזה נהג להגיד לו שישימו את השמפניות באוטו. היה מקרה ספציפי שהעמיסו בו את כל הדברים. אוכל, שמפניות וסיגרים. נתניהו אמר לי להעמיס לרכב. זה היה אירוע עם ארוחת ערב בחדר עבודה של ארנון בתקופה של השפית לימור (ליקובסקי) כנראה בין השנים 2015 ו-2016".

קליין הוסיפה: "אני רציתי לדעת לאיזה נהג לתת את הדברים. נאמר במפורש כי גברת נתניהו הביאה נהג שלה ונתניהו הגיע עם נהג שלו והם חוברים יחד ונוסעים יחד הביתה. לכן באתי לשאול את נתניהו איפה לשים. תא המטען היה מורם שמר נתניהו עבר בתוך המכונית. היה שם גם סיגרים גם אוכל". השופט ברעם פנה לקליין: "שאלת את מר נתניהו היכן לשים את הסיגרים והשמפניות?", וקליין השיבה "כן, אני זוכרת את זה".

ראש הממשלה יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: קובי גדעון/לע''מ

כמו כן, עו"ד חדד, שאל את קליין על טיב היחסים בין יאיר לפיד וארנון מילצ'ן. קליין השיבה כי השניים היו חברים קרובים "לתקופות". כמו כן, קליין ציינה כי מילצ'ן פגש גם את ליהיא לפיד - אשת ראש הממשלה והוסיפה כי לעיתים הם היו אוכלים יחד, פעם אחת אכלו ביחד עם נתניהו בבית ינאי. קליין נשאלה האם במפגשיו של ראש הממשלה עם מילצ'ן בבית ינאי, לפיד עישן סיגרית ושתה אלכוהול, וקליין השיבה כי ראתה אותם מעשנים סיגר יחד.

קליין נשאלה גם על בקשרים של לפיד עם בתו של מילצ'ן - אלינור. קליין ציינה כי בעקבות החקירות, "אלינור אמרה לי שהיא כועסת על כך שהיא לא יכולה להתקדם עם ספר עם ליהיא (לפיד) כי לפיד לא רצה שיקשרו אותה לדברים האלו". לדבריה, "ארנון סיפר לי שהוא המליץ ללפיד ללכת לפוליטיקה". כמו כן, קליין ציינה כי "ארנון אף פעם לא נתן לי להעביר קופסת סיגרים ללפיד".