הדס קליין: "מילצ'ן שילם על כל השפים שהבאנו לבלפור"

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת חקירתה הנגדית של קליין בתיק 1000, וסנגורו של נתניהו הציג פוסט של השף חיים כהן שטוען שסירב שמילצ'ן ישלם לו. קליין הגיבה: "אולי טעיתי ממרחק השנים אבל חיים כהן אמר לי שזו הפעם האחרונה שהוא מבשל להם"

זמן צפייה: 02:09

משפט נתניהו: אחרי שהתחדשו אתמול לאחר הפסקה של כחודש וחצי, הבוקר (רביעי) נמשכו הדיונים בתיקי האלפים, והעוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, הדס קליין - העדה המרכזית בתיק 1000 - ממשיכה את עדותה, כשברקע נמשכת ההסתה נגדה. במקביל, נציגי הפרקליטות צפויים לצאת בשבועות הקרובים לחו"ל - ללונדון או ללוס אנג'לס - עבור רענון למילצ'ן, וגוברות ההערכות שהאחרון יעיד מחו"ל באמצעות שיחת וידאו. בנוגע למהלך האחרון טרם התקבלה החלטה סופית.

עו"ד עמית חדד, שמייצג את נתניהו, הקריא פוסט של השף חיים כהן שסותר את טענתה של הדס קליין על כך שמילצ'ן שילם לכהן בזמן שבישל בבלפור לנתניהו ולמילצ'ן. לדבריה של קליין, "כל השפים שהבאנו לבלפור - אנחנו שילמנו. יגיד חיים כהן שלא, אז אולי טעיתי ממרחק השנים, חיים כהן אמר לי שזו הפעם האחרונה שהוא מבשל להם, תבדוק אותי, כמה ארוחות היו בבלפור במימון ארנון מילצ'ן, תבדוק. אנחנו שילמנו את השפים שלנו". קליין הוסיפה: "שרה גם אמרה לי שהם לא יכולים להרשות לעצמם, שהוא יאכל המבורגר ממקדולנדס ולכן היא רוצה שיהיה שף". עו"ד חדד השיב לה: "התגעגעתי לימים שאת מטנפת".

הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קליין התייחסה לעניין "העמסת השמפניות" על הרכב וטענה כי "נתניהו אמר לי פעם לאיזה נהג להגיד לו שישימו את השמפניות באוטו. היה מקרה ספציפי שהעמיסו בו את כל הדברים. אוכל, שמפניות וסיגרים. נתניהו אמר לי להעמיס לרכב. זה היה אירוע עם ארוחת ערב בחדר עבודה של ארנון בתקופה של השפית לימור (ליקובסקי) כנראה בין השנים 2015 ו-2016".

קליין הוסיפה: "אני רציתי לדעת לאיזה נהג לתת את הדברים. נאמר במפורש כי גברת נתניהו הביאה נהג שלה ונתניהו הגיע עם נהג שלו והם חוברים יחד ונוסעים יחד הביתה. לכן באתי לשאול את נתניהו איפה לשים. תא המטען היה מורם שמר נתניהו עבר בתוך המכונית. היה שם גם סיגרים גם אוכל". השופט ברעם פנה לקליין: "שאלת את מר נתניהו היכן לשים את הסיגרים והשמפניות?", וקליין השיבה "כן, אני זוכרת את זה".

ארנון מילצ'ן, בני הזוג נתניהו | צילום: רויטרס

השופטת פרידמן פלדמן שאלה את קליין "למה את כל כך זוכרת את המקרה הזה. אנחנו לא מדברים על תקופה של חקירות. אלא התנהלות. זו לא ארוחה ראשונה. לא פעם ראשונה. כדי שיזכרו משהו חריג". קליין השיבה לה: "שאלתי את מר נתניהו איפה לשים את הדברים. זה חריג. היו כמויות. היו שתי מכוניות. נדרשתי אליו לחדר ספריה. אכלו קינוח. ישבו סביב השולחן, בין הבתים יושבים הנהגים. הלכתי לשאול למי לתת. איפה לשים, היה המון דברים למסור. לא תמיד זה ככה. כמויות של אוכל".

ראש הממשלה יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: קובי גדעון/לע''מ

כמו כן, עו"ד חדד, שאל את קליין על טיב היחסים בין יאיר לפיד וארנון מילצ'ן. קליין השיבה כי השניים היו חברים קרובים "לתקופות". כמו כן, קליין ציינה כי מילצ'ן פגש גם את ליהיא לפיד - אשת ראש הממשלה והוסיפה כי לעיתים הם היו אוכלים יחד, פעם אחת אכלו ביחד עם נתניהו בבית ינאי. קליין נשאלה האם במפגשיו של ראש הממשלה עם מילצ'ן בבית ינאי, לפיד עישן סיגרית ושתה אלכוהול, וקליין השיבה כי ראתה אותם מעשנים סיגר יחד.

קליין נשאלה גם על הקשרים של לפיד עם בתו של מילצ'ן - אלינור. קליין ציינה כי בעקבות החקירות, "אלינור אמרה לי שהיא כועסת על כך שהיא לא יכולה להתקדם עם ספר עם ליהיא (לפיד) כי לפיד לא רצה שיקשרו אותה לדברים האלו". לדבריה, "ארנון סיפר לי שהוא המליץ ללפיד ללכת לפוליטיקה". כמו כן, קליין ציינה כי "ארנון אף פעם לא נתן לי להעביר קופסת סיגרים ללפיד".

הדס קליין על דוכן העדים
הדס קליין על דוכן העדים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך, עו"ד חדד שאל את קליין על זהותם של יועצי המס הזרים של מילצ'ן וננזף בידי השופטת רבקה פרידמן פלדמן שאמרה לו: "אני לא מבינה את קו החקירה שלך. מה שאדוני אומר זה שהעדה אומרת לא יודעת ואז אתה מטיח בה דברים אחרים של עדה אחרת. מאיפה היא אמורה לדעת?".

לאחר מכן, עו"ד חדד החל לשאול על הקרבה בין נתניהו וארנון מילצ'ן. חדד שאל את קליין על אירוע שערך מילצ'ן בבית שבמאליבו (קליפורניה) למען מדינת ישראל. קליין ציינה כי ארנון רצה להביא כמה מבכירי ראשי התעשייה ההוליוודית שישאלו שאלות את רה"מ. לדבריה, מילצ'ן רצה "לעשות שגרירות טובה לישראל".

לטענתה של קליין, שרה נתניהו דרשה שלאירוע יגיעו "כוכבים" ביניהם גם השחקן המפורסם לאונרדו דה-קפריו. לדבריה, "ארנון רצה מדינת ישראל מצדיעה, לרכוש אהדה, האמין שמר נתניהו יבוא וידבר. יחד עם זאת, הם היו צריכים להתעסק עם רשימת כוכבים שלארנון היה קשה עם זה".

הדס קליין בכניסתה לאולם בית המשפט
"אני לא נאשמת. אני עדה". הדס קליין בכניסתה אתמול לאולם בית המשפט

כאמור, אתמול העוזרת האישית ואשת סודו של המיליארדר ארנון מילצ'ן העידה בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תיק 1000. במהלך הדיון, קליין התייחסה למסע ההכשפה שהיא עוברת ואמרה כשהיא בקול חנוק: "אני סובלת סבל רב בשנים האחרונות. זה רק בגלל הנאשם. מכפישים אותי". קליין אמרה לחדד: "תוקיע את זה, שכולם ישמעו". חדד השיב: "אני מוקיע את זה. אם כותבים עלייך דברים אישיים זה לא הוגן". עוד אמרה קליין: "חופש לא היה לי פה. הזכירו לי יום-יום במה פשעתי ובמה חטאתי. אני לא נאשמת. אני עדה".

עו"ד חדד התלונן הבוקר בבית המשפט על כך שנציגי הפרקליטות לפי הפרסום ייסעו בקרוב ללונדון לרענון. עו"ד חדד פנה לקליין ושאל, "מילצ'ן אוהב את מדינת ישראל ומתגאה בזה. נכון?" קליין מצידה השיבה, "נכון". עוד שאל, "לאורך השנים יש לו קשר עם מערכת הבטחון במדינת ישראל?" וקליין ענתה שוב, "נכון. מילצ'ן סייע לכל דבר שהיה יכול למדינת ישראל".

מאיר דגן
מאיר דגן ז''ל, ראש המוסד לשעבר | צילום: רויטרס

בהמשך לכך, שאל חדד על הקשר שבין מאיר דגן למילצ'ן. חדד סובר כי המלצות המשטרה הציגו את מילצ'ן כ"איש עסקים תאב בצע שניסה להשתלט על השלטון". עוד אומר חדד, כי דגן היה מגיע לפעמים לבית ינאי, שם אחד הבתים של מילצ'ן בישראל. בעדות קודמת סיפרה קליין כי בנימין ושרה נתניהו היו מגיעים לבית ינאי אף הם. חדד שאל על פגישה משולשת בבית ינאי בין מילצ'ן, דגן ואדם שלישי, המקורב למוסד.

קליין השיבה: "הבת של אותו אדם רצתה להיות זמרת, והוא ביקש שמילצ'ן יסייע לה באיזשהו חוזה בארצות הברית. הוא אמר שאם נצליח, מדינת ישראל תצא נשכרת מזה. מילצ'ן התקשר לטוני מוטולה, והוא נפגש איתה, וזה היה הסיפור. קנינו וודקה מיוחדת בשבילו, זה היה בהרצליה". חדד שאל, "זה טיפוסי בשביל מילצ'ן שהוא עושה דברים למען מדינת ישראל ולא מרוויח מזה?" היא השיבה, "ארנון הוא פטריוט ישראלי וציוני אמיתי. אבל יש לו גם עסקים, וזו לא מילת גנאי". קליין מוסיפה: "מילצ'ן סיפר לי שדגן רצה לעשות סרט על המוסד, והוא שלח אליו את יוסי כהן".

איש העסקים הישראלי ארנון מילצ'ן | צילום: GettyImages/אימג'בנק

קליין הוסיפה כי "מילצ'ן לא רצה לפנות לתמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, בעניין הוויזה שלו". לדבריה, "קיבלתי תודות על ספר של מייקל אורן לאחר שירדה שורה שמאוד לא נעמה לנתניהו". חדד שאל על מערכת היחסים בין מילצ'ן לפרס, וזו ענתה, בין היתר בעקבות שאלה על הספר "סודות" - אוטוביוגרפיה לא רשמית של מילצ'ן: "ארנון מאוד אהב את פרס, ופרס אהב אותו".

‏קליין אמרה: "לארנון הייתה ויזה ארוכת טווח, 10 שנים, והוא נסמך עליה כדי להיכנס לארה"ב. 'עובדה' שודרה בנובמבר 13', ולאחר מכן הוא מגיע ארצה, ואז טס לדרום אפריקה. בתקופת הביניים, ארנון מבקש שנה מראש ויזה, כדי לבדוק שאין איתה בעיה. הוא קיווה שיאריכו לו את התוקף בעשר שנים. היינו בטוחים שיאשרו לו את הוויזה. המתנתי לארנון בקפה מול שגרירות ארה"ב בתל אביב. הוא יצא וסיפר לי שהייתה הערה במחשב של השגרירות. הוא היה נרעש ונרגש. ארנון הבין שזה בגלל תוכנית 'עובדה', והוא הבין שזה קשור לפרסומים בנוגע לעבר הביטחוני שלו למען מדינת ישראל".