"חשש למשוא פנים": עתירה נגד נשיאת העליון חיות

ארגון "לביא" הגיש עתירה נגד נשיאת בית המשפט העליון נגד ישיבתה בראש הרכב בג"ץ שידון בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות: "כל שופט שהיה מביע עמדה נחרצת לגבי נושא כזה, היה נפסל מישיבה בדין על אותו נושא"

נשיאת העליון אסתר חיות
נשיאת העליון אסתר חיות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות יושבת בראש הרכב בג"ץ שדן בנושא החוק לביטול עילת הסבירות, אך היום (חמישי) הגיש ארגון 'לביא' עתירה כנגדה בשל עמדותיה הפומביות בנוגע לנושא עליו היא אמורה לדון ומסר: "אנחנו דורשים משפט צדק".

עו"ד אבי סגל הגיש בשם העמותה עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה לפסול את נשאית העליון מישיבה בהרכב השופטים אשר ידון בהמשך העתירות נגד עילת הסבירות בשל דעותיה הידועות על הנושא. העתירה לבג״ץ הוגשה נגד הרשות השופטת, נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות, נציב תלונות הציבור על השופטים ובית משפט העליון.

בעתירה נכתב כי "מתוך חשש למשוא פנים ופגיעה במערכת הצדק, על הנשיאה חיות לפסול עצמה מהשתתפות בכל דיון הקשור לנושא על מנת שלא לפגוע בלגיטימיות של כל החלטה שיפוטית שתתקבל".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העתירה הוגשה לאחר שחיות אשר לא מסתירה את עמדותיה בנוגע לרפורמה המשפטית כינתה את המהלך , "מתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט". עוד טענו בארגון כי "אין לקבל סטנדרט כפול כלפי נשיאת בית המשפט העליון וכל שופט אחר שהיה מביע עמדות נחרצות ופומביות בנושא כזה היה נפסל מישיבה בדין באותו נושא. לא ניתן לקבל ניגוד עניינים מובהק עד כדי כך".