עורך הדין שהורשע בשידול לרצח: זהו עד המדינה נגד הירש

הותר לפרסום: גור פינקלשטיין, שנשלח ל-5 שנות מאסר וחצי בגין ריבוי עבירות, הוא עד המדינה בפרשת גל הירש. פינקלשטיין היה עורך דין של שותפו של הירש עד שהפך לעד המדינה. סנגוריו מברכים: "המדינה ניסתה להסתיר מהציבור"

עו"ד גור פינקלשטיין
עו"ד גור פינקלשטיין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גור פינקלשטיין, עורך הדין שהורשע בעבר בשידול לרצח ונשלח לעונש מאסר, הוא עד המדינה נגד תת אלוף במילואים גל הירש, כך הותר הלילה (רביעי) לפרסום. הירש פנה לבית המשפט בבקשה לפרסם את זהותו של פינקלשטיין, ובחודש שעבר החליט בית המשפט לקבל את הבקשה. השבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי הפרקליטות לא תערער על ההחלטה.

פינקלשטיין, עורך דין בעברו, הורשע בעבר בשידול לרצח, בעבירות אלימות ועבירות נוספות. בית המשפט המחוזי גזר עליו 8 שנות מאסר ולאחר מכן הופחת עונשו ל-5.5 שנים והוא שוחרר מהכלא במהלך שנת 2016.

בפרקליטות מיסוי וכלכלה הדגישו כי סברו שהארכת צו איסור הפרסום עד לאחר עדותו של פינקלשטיין, ובחינתו מחדש לאחריה מבטאת איזון נכון ומידתי בין עקרון פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת לבין שיקולים של טוהר ההליך הפלילי ומניעת פגיעה בעדותו, אך לבסוף הוחלט שלא לערער על ההחלטה.

עוד אמרו בפרקליטות כי פינקלשטיין פתח חברות זרות עבור הנאשמים, בהם הירש וגם יוסי לירן שהפך גם לעד מדינה, בפרשת דיפנסיב שילד, והוא היה עורך דינם והם שבחרו בו לייצג אותם בפעילותם העסקית בגיאורגיה. לפי כתב האישום, לא הייתה לאותן חברות פעילות עסקים והן נועדו בעיקר להחזקת חשבונות בנק לצורך קבלת חלקם ברווחי הפעילות בגיאורגיה באופן שיסייע להם לכאורה להתחמק מתשלום מס בישראל.

עו''ד גור פינקלשטיין
עו''ד גור פינקלשטיין | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

עורכי הדין נבות תל צור, טל שפירא, גיורא אדרת ודן אלדד מסרו מטעמו של הירש: "ניסיון המדינה למנוע לאורך זמן רב את פרסום שמו של עד המדינה, במטרה להסתיר מהציבור את המחדל שנעשה ולהימנע ממבוכה קשה, נדחה בהחלטה חריפה ומנומקת של בית המשפט".

עוד נמסר כי "ההחלטה לגייס עבריין מורשע מלמדת על להיטות יתר ושיקול דעת לקוי של המדינה למצוא בכל מחיר ראיות נגד הירש לביצוע עבירת שוחד שיוחסה לו למרות שלא הייתה ולא נבראה תוך חריגה בוטה מנהלים שנקבעו בקשר עם גיוס עדי מדינה, שכן העבירות שבהן הורשע פינקלשטיין מנויות בנוהלי הפרקליטות כעבירות פוסלות אדם מסוגו לשמש כעד מדינה".

גל הירש בבית המשפט
גל הירש בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עו"ד פיני פישלר, המייצג את פינקלשטיין מסר בתגובה: "פינקלשטיין לא חולל את החקירה, לא יזם אותה ולא הגיש כל חומר מודיעיני. הוא טוען כי כל המטרה בהסרת צו איסור הפרסום על שמו הינה להסיט את מכלול תשומת הלב הציבורית מחומרת המעשים המיוחסים בכתב האישום נגד הירש ואחרים. את עדותו המפורטת ישמיע בבוא היום מעל דוכן העדים ורק אז יוכל הציבור לקבל את התמונה המלאה ולשפוט בעצמו".

כשנתיים לפני הפיכת פינקלשטיין לעד מדינה, בעודו מרצה עונש מאסר, הרשיע אותו בית המשפט העליון פה אחד בעבירות של קשירת קשר לרצוח עד מדינה בתיק אחר, ניסיון לשידול לרצח של עדי תביעה, עבירות נשק, הטרדת עדים ושיבוש מהלכי משפט, תוך שהוא גוזר עליו עונש כבד של מאסר בפועל לתקופה של 5.5 שנים.