בעקבות סכסוך כספי: שני גברים מואשמים בניסיון רצח

כתב אישום הוגש נגד אלירן לוי בן ה-40 מחריש וצלי טנצר בן ה-41 מהוד השרון, שירו לעבר גבר בן 30 מחדרה בעת שחזר עם ילדיו הקטינים במכוניתו מפארק המים שפיים. הגבר נפצע קשה באירוע, ואחד מילדיו נפצע קל ברגלו. "ירו באור יום תוך כדי נסיעה - כשהם מסכנים את הרכבים הנוספים שהיו בכביש"

זמן צפייה: 00:18

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד אלירן לוי בן ה-40 מחריש וצלי טנצר בן ה-41 מהוד השרון, לאחר שניסו לרצוח אדם בן 30, תושב חדרה, שנסע עם ילדיו הקטינים במכוניתו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מורן אדרי טרבלסי, עולה כי על רקע מחלוקת כספית בין לוי והמתלונן, אחיה של גרושתו, החליטו הנאשמים לגרום למותו של המתלונן. במהלך אוגוסט האחרון, משנודע לנאשמים כי המתלונן נמצא בפארק המים שפיים עם שני ילדיו הקטינים, הם נסעו לשם כדי להוציא לפועל את התכנית.

עם הגיעם לשטח הפארק, איתרו את המתלונן ואת רכבו, פעלו על מנת להכין לעצמם דרכי מילוט, וחזרו להמתין ליציאתו של המתלונן מהפארק. כשעזבו המתלונן וילדיו את הפארק והחלו בנסיעה, יצאו הנאשמים ממקום התצפית, והחלו לעקוב אחריהם. בשלב מסוים הצליחו לנסוע במקביל לרכבו של המתלונן, אז לוי הוציא את ידו מהחלון הרכב וירה לעבר המתלונן וילדיו 7 כדורים לפחות, בכוונה לגרום למותו של המתלונן.

זירת הירי סמוך לשפיים
זירת הירי סמוך לשפיים | צילום: אסף דומן תיעוד מבצעי מד''א

כתוצאה מהירי נגרמו למתלונן פציעות ירי בחזה, בכתף, בירך ובאגן, ואחד מילדיו נשרט ברגליו. בזמן שילדיו נותרו ישובים ברכב כשהם מבוהלים וצועקים, יצא המתלונן וניסה בעודו מדמם להזעיק עזרה. רכבו המשיך להתדרדר כשהילדים בתוכו, עד שהתנגש בעמוד בשולי הכביש ונעצר.

לאחר הירי נמלטו הנאשמים מהזירה, ובמשך פעלו על מנת להעלים ראיות. בבקשת המעצר עד תום ההליכים, שהוגשה במקביל, ציינה עו"ד אדרי טרבלסי: "מסוכנותם של המשיבים נלמדת מתעוזתם הרבה ומהעובדה שהוציאו את תוכניתם אל הפועל, גם כשידעו שמעשיהם מסכנים את חייהם של שני ילדים תמימים ורכים בשנים. המשיבים ירו ברכב המתלונן יריות רבות, ממרחק, באור יום, תוך כדי נסיעה, תוך שהם מסכנים את הרכבים הנוספים שהיו בכביש - ובנס לא נפגעו ממעשיהם האלימים".

לנאשמים יוחסו עבירות של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, התעללות בקטין ושיבוש מהלכי משפט.