תיעוד: פורץ גנב מכונית - בזמן שבתוכה ישבה אשתו של הנהג

צעיר בן 19 נכנס לרכבו המונע של שמואל יחיא במטרה לשדוד אותו. ברגע שגילה שאשתו הנכה יושבת לצידו, הוא האט ודחף אותה החוצה בכוח. "זרק אותי מהאוטו והשאיר אותי על הכביש" 

זמן צפייה: 02:50

במשך שנים, שמואל יחיא נוהג לצאת בכל ערב מביתו במטרה לחלק מזון לאנשים נזקקים. באחד הפעמים שעשה זאת בחודש שעבר, צעיר תושב הפזורה הבדואית נראה במצלמות כשהוא נכנס במהירות לרכב וגונב אותו, בזמן שאשתו הסיעודית של יחיא, שלה 100 אחוזי נכות, יושבת באוטו.

כפי שניתן לראות בתיעוד ממצלמות האבטחה, הרכב של יחיא, מסוג מיצובישי בצבע שחור, חונה בצד בעודו מונע. לאחר מכן נראה הצעיר כשהוא שרץ לעבר המכונית, נכנס אליה ומתחיל בנסיעה מהירה ונמלט מהמקום. "אשתי היא סיעודית, היא צריכה שהמזגן באוטו יישאר דלוק, לכן אני חייב להשאיר אותו מונע", הסביר יחיא. "עצרתי לרגע להוציא משהו מהבגאז' ופתאום אני רואה שהאוטו טס", תיאר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרופ' אש: "הנתונים מדאיגים, לא אהסס להמליץ על סגר אם נידרש"

בשל טעות בהליך: "אסטרהזניקה" צפויה לבצע ניסוי מחודש לחיסון

סערה בלבנון בעקבות קליפ פרובוקטיבי למלחמה בקורונה

תיעוד מתוך מצלמות האבטחה באזור
תיעוד מתוך מצלמות האבטחה באזור

על פי כתב האישום שהוגש נגד החשוד, ג'יבריל אבו-עגינה בן ה-19, הבחין תוך כדי הנסיעה שאורה, אשתו של יחיא, יושבת ברכב. משראה אותה, החשוד האט את הרכב, השליך אותה החוצה והשאיר אותה שרועה על הכביש והמשיך במילוט. "התחלתי לצעוק ולצרוח. בתגובה, הוא אמר לי: 'תשתקי', אך לא שתקתי, פתחתי את הדלת של האוטו וצעקתי עוד יותר חזק", סיפרה אורה והוספיה: "יד אחת הייתה על ההגה וביד שנייה הוא דחף אותי, ואחרי שהוא זרק אותי מהאוטו, הוא השאיר אותי על האדמה. ואני חיכיתי לבעלי".

לאחר שכוחות המשטרה חברו ליחיא ואשתו, הם תפסו את החשוד, אבל את הרכב שאותו גנב הוא שרף, כשבתוכו הציוד היקר של שמואל ואשתו שכלל בין היתר גם מכשור רפואי. "לא נשאר לי כלום, הייתה עוגמת נפש לחפש את כל המסמכים ואת התעודות", אמר יחיא. עכשיו, שמואל, שכל השנים עזר לאחרים, זקוק בעצמו למעט עזרה כדי לחזור ולעשות את מה שהוא הכי אוהב - וזה לעזור לכל מי שזקוק לכך. "אני לא יוצא אפילו לבגאז' בלי לקחת את המפתח. עדיף לי שהיא תישאר בלי מזגן ולפחות אני אשאר עם אישה ואוטו, מאשר שלא יהיה לא אישה ולא אוטו ולא כלום".