"ערבי שרוצה בחורה, שיחפש בכפר": אישום נגד גופשטיין בגין הסתה

לאחר שנים של דיונים, יו"ר להבה הואשם בהסתה לאלימות, לגזענות ולטרור, בגין מספר התבטאויות שונות בכלי תקשורת בין השנים 2012-2017. "יש כאלה שמגיע להם שישתמשו נגדם באלימות"

זמן צפייה: 00:22

לאחר שנים של דיונים, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד יו"ר להבה בנצי גופשטיין בגין עבירות של הסתה לאלימות, הסתה לגזענות והסתה לטרור. מכתב האישום עלה כי גופשטיין "התבטא בכלי התקשורת באמירות העולות כדי קריאה לעשיית מעשה אלימות" במספר מקרים בין השנים 2012-2017, וכי הוא פרסם דברי הסתה לגזענות ודברי תמיכה במעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין.

בין המקרים שתוארו בכתב האישום עלה כי בסרטון שפורסם באתר האינטרנט "ערוץ 7" התייחס גופשטיין למקרה במהלכו תקפו צעירים יהודים שלושה נערים ממוצא ערבי בכיכר ציון בירושלים מתוך מניע גזעני: "כנראה שכאן הנערים הרימו את הכבוד היהודי מהרצפה ועשו את מה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות, עשו דין בפורעים הערביים שהטרידו את הבנות היהודיות. בחור ערבי שרוצה למצוא בחורה שיחפש בכפר שלו, שלא יבוא אלינו לירושלים. שיחפש את זה אצלם בכפר ויטריד אותן. בנות יהודיות הן לא הפקר".

לכתבות נוספות בנושא >> 

העליון פסל את ריצת גופשטיין ומרזל; עוצמה יהודית תוכל להתמודד

בכפוף לשימוע: בנצי גופשטיין יועמד לדין בעבירות הסתה לאלימות, גזענות וטרור

ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין
ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין | צילום: חדשות 10

עוד עלה מכתב האישום כי בריאיון בערוץ 2 אמר גופשטיין: "אני לא פציפיסט. ערבי שמתחיל עם יהודייה, לא צריך לדבר. ערבי שמתחיל עם יהודייה אני לא חושב שצריך להמשיך להתהלך יותר מדי ברחוב עם היהודייה שלו. יש כאלה שמגיע להם להשתמש נגדם באלימות, כן".

עוד צוין כי בסרטון שעלה באתר האינטרנט "ערוץ 7" נראה גופשטיין נואם במסגרת עצרת זכרון למאיר כהנא ואומר: "האויבים שבתוכנו הם סרטן. ואם לא ניקח את הסרטן ונזרוק אותו - אנחנו לא נמשיך להתקיים וימותו כאן יהודים כל יום. אבל המוקד של הסרטן, הגרורה הכי גדולה שיש, המוקד והשיא של הסרטן הוא נמצא בראש, הראש בהר הבית. הר הבית זה הגידול הכי גדול של הסרטן שנמצא לנו פה, וכל עוד ממשלת ישראל לא תתעשת ותוריד את הגידול הזה מהר הבית לא נצליח להביא את המדינה לגאולה השלמה".

גופשטיין הגיב על כתב האישום ואמר: "נפל דבר בישראל. מנדלבליט ושי ניצן, באי כוחם של התנועה הרפורמית במערכת המשפט, החליטו שהמלחמה בהתבוללות היא גזענות. זהו יום שחור שבו הפרקליטות והיועמ"ש במדינת ישראל, יוצאים באופן חד משמעי נגד תורת ישראל. אין לי ספק שאילו מתתיהו ויהודה המכבים היו חיים היום הם היו מושלכים לכלא בעוון גזענות".

ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין
ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין | צילום: רויטרס

עורך דינו של גופשטיין, איתמר בן גביר, התייחס גם הוא לכתב האישום ואמר: "מדובר בכתב אישום שמגלם רדיפה וסתימת פיות נגד גופשטיין. מה שלא עושים כלפי ראשי המסיתים מהמגזר הערבי או אנשי שמאל קיצוני עושים נגד גופשטיין. אמנם במהלך השימוע נפל אישום שייחס לגופשטיין שיבוש הליכי משפט לאחר שהוכחנו שאישום זה אינו עולה בקנה אחד עם העובדות, אולם לטעמי, כתב האישום כולו מגלה רדיפה פוליטית כלפי מי שפועל למען בנות ישראל ולטובת העם היהודי כולו".

המרכז הרפורמי לדת ומדינה הגיב להחלטת הפרקליטות על הגשת כתב האישום ואמר כי היא "צעד ראוי שצריך היה לקרות כבר לפני זמן רב, נוכח התבטאויותיו ומעשיו החמורים של גופשטיין, מנכ"ל ארגון להב"ה, ארגון שפועל מזה עשור באופן אלים כנגד ערבים, נוצרים וקהילת הלהט"ב". עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה, הוסיפה: "הגשת כתב אישום כנגד אחד מגדולי המסיתים בארץ היא צעד חשוב שמסמן שהתבטאויות גזעניות, וכמובן מעשים אלימים על רקע גזעני, אינם לגיטימיים ומערכת אכיפת החוק תפעל כנגדם במלוא החומרה".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: הארון תחאוכו

כזכור, בבחירות האחרונות בית המשפט העליון פסל את ריצתו של גופשטיין וברוך מרזל לכנסת כחלק ממפלגת עוצמה יהודית. עם זאת, קבעו השופטים כי המפלגה עצמה תוכל להתמודד לכנסת, כמו גם יו"ר הרשימה איתמר בן גביר.

תשעת השופטים בהרכב בית המשפט הצביעו בעד מניעת ריצת גופשטיין, מספר 5 ברשימה, ושמונה בעד פסילת מרזל, הנמצא במקום השני, כאשר השופט סולברג התנגד לפסילתו.

על פי פסק הדין, ההחלטה נגד גופשטיין התקבלה על בסיס עשרות ראיות מהן עולה באופן חד משמעי כי הוא מסית לגזענות נגד הציבור הערבי. "גופשטיין מציג את הציבור הערבי בהכללה כאויב וכמי שאין לקיים עמו כל מגע העשוי להתפרש כדו-קיום ובכלל זה הוא קורא שלא להעסיק ערבים, לא לאפשר להם דיור בשכנות ליהודים וכן להימנע מיצירת כל סוג של קשר עמם", נכתב בהחלטה.