אולמרט יפצה את משפחת נתניהו ב-62,500 שקלים והוצאות משפט

השופט עמית יריב מבית משפט השלום בתל אביב קבע כי אחרי שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט כינה את משפחת נתניהו במספר הזדמנויות כ"חולי נפש שזקוקים לטיפול", כי "ההתייחסות אליהם כחולי נפש יכולה להשפיל"

זמן צפייה: 02:38

בבית משפט השלום בתל אביב התקבלה הבוקר (שני) הכרעת הדין בתביעת לשון הרע שהגישה משפחת נתניהו בחודש מאי אשתקד נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, על כך שבמספר הזדמנויות כינה האחרון את בני המשפחה כ"חולי נפש שזקוקים לטיפול". משפחת נתניהו, שלא הגיעה לפשרה עם אולמרט, דרשה ממנו פיצוי בגובה 837 אלף שקלים. השופט עמית יריב קבע: "ההתייחסות אליהם כחולי נפש יכולה להשפיל". לבסוף קבע השופט כי אולמרט יפצה את משפחת נתניהו ב-62,500 שקלים וכן בהוצאות משפט.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עורך הדין של משפחת נתניהו, יוסי כהן, טען נתניהו כי אולמרט "מנסה לרמוס את שמינו הטוב בפומבי, מתוך קנאה ותסכול עמוקים". כמו כן, בני משפחת נתניהו דורשים מאולמרט התנצלות פומבית.

אהוד אולמרט, משפחת נתניהו
אהוד אולמרט, משפחת נתניהו | צילום: רויטרס

מנגד, בכתב ההגנה שהגיש ראש הממשלה לשעבר אולמרט, הוא טען כי נוכח העובדה שבני משפחת נתניהו החליטו להגיש תביעה בעניין זה, "יש צורך לחשוף כל דבר שקשור למצבם הנפשי וכל דבר אחר הקשור בחוות דעת בנושא". בנוסף, ביקש אולמרט מבית המשפט כי פסיכיאטר מטעמו יבדוק באופן פרטני כל אחד מבני משפחת נתניהו.

אהוד אולמרט יצטרך לשלם את הפיצוי הכספי לפי החלוקה הבאה: לבנימין נתניהו - 20 אלף ש"ח, לשרה נתניהו - 35 אלף ש"ח, וליאיר נתניהו - 7,500 ש"ח. בנוסף, ישלם אולמרט הוצאות משפט על סך 10,000 ש"ח ושכר טרחה  עורך דין על סך 25 אלף ש"ח, מה שמצטבר לסכום של כמעט 100 אלף ש"ח בסך הכל.

עו״ד יוסי כהן, פרקליטם של משפחת נתניהו, הגיב לפסיק הדין ואמר: "עוד עלילת שקר נגד ראש הממשלה נתניהו, רעייתו ומשפחתו התנפצה", והוסיף: "היום נקבע שאהוד אולמרט שיקר. טוב לדעת שאפילו בעולם מטורף והזוי שבו הורגלנו שמותר להפיץ כל שקר גס ופוגעני נגד ראש הממשלה נתניהו, רעייתו ומשפחתו - הוצבו היום גבולות ברורים וחד משמעיים, ששמו סוף לשקר המרושע של אולמרט".

בחודש ינואר השנה התייצבו בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר, לצד אולמרט, בבית המשפט במסגרת דיון מקדמי.במהלך הדיון, שאל השופט את אולמרט, "באלו אמצעים נקטת כדי לבדוק אם הדברים אמת או לא אמת", והוא השיב בתגובה: "שמעתי הקלטות של בני המשפחה, עקבתי אחרי ההתנהלות שלהם". בהמשך, טען אולמרט כי "התייעצתי עם מומחים שמכירים אותם (משפחת נתניהו) והעידו בפני על התנהגויות שנכנסות להגדרה של מה באופן פופולרי נקרא התנהגויות לא נורמליות ומוטרפות".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט באולם ביהמ''ש
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט באולם ביהמ''ש

לאחר מכן, תקף עו"ד כהן את עו"ד של אולמרט: "יש דברים שלא אומרים ולא כותבים. לקחתם נושא כאוב והפכתם אותו לקרקס. אם היינו מדינה מתוקנת, המשטרה כבר הייתה עוצרת את אולמרט". בתגובה, השיב לו השופט: "תודה לאל שאנחנו לא במדינה כזאת". עוד הוסיף כהן לדבריו: "יושבת משפחה, שבעיניי היא מהמשפחה המפוארות בישראל, והיא צריכים לשמוע שראש ממשלה לשעבר, שאגב הוא עם עבר לא נקי, קורא להם חולי נפש?".

בדיון נוסף שהתקיים לפני כחמישה חודשים, העיד נתניהו ואמר: "הפרסומים האלה שקר וכזב וגרועים מזה. אין פה את המצב הרגיל שאנחנו מכירים מהפוליטיקה. זה פאסון דה פרלה. אני לא מכיר דבר כזה בין מנהיגים בעולם. הדבר לא נאמר כהבעת דעה או כהכפשה. נאמר כקביעת עובדה קלינית. נאמר על ידי ראש ממשלה לשעבר כאילו הוא ממתיק סוד, כאילו הוא משתף את הציבור".

עו"ד אמיר טיטונוביץ, פרקליטו של אולמרט, שאל האם ד"ר ברקוביץ', רופאם האישי של בני משפחת נתניהו, נקרא לבית כאשר שרה נתניהו נתקפה בהתקפים בלתי נשלטים, ונתניהו אמר כי הוא מתנגד לשאלה. עו"ד טיטונוביץ תיקן ל"התקפים נשלטים", ונתניהו ענה: "לא זוכר. לפעמים יש מצבי לחץ של אנשים בכל משפחה ומתייעצים עם חברים".