הרופא שירה למוות באשתו בתלמי אליהו הורשע ברצח בכוונה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את גיורא פרי ברצח בכוונה של אשתו אסתי אהרונוביץ' בביתם במושב שבנגב. לפי כתב האישום, הוא ירה בה חמישה כדורים לאחר שפתחה נגדו בצעדים משפטיים עקב סכסוך כספי ביניהם. בתה של הנרצחת זעמה שהוא לא הורשע ברצח בנסיבות מחמירות: "אני מרגישה מושפלת, בא לי לצרוח בשביל כל הנשים בישראל שסובלות מאלימות"

זמן צפייה: 00:29

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר (חמישי) את גיורא פרי, רופא בן 70, ברצח של אשתו אסתי אהרונוביץ' בביתם במושב תלמי אליהו שבנגב, בחודש נובמבר 2019. על אף שהאישומים נגדו כללו עבירה של רצח בנסיבות מחמירות, הוא הורשע ברצח בכוונה - הסעיף הפחות חמור.

בתה של אהרונוביץ', מעיין נגיד, אמרה בתגובה: "אנחנו עדים היום לסיבה שבגללה נשים במדינת ישראל ממשיכות להירצח על בסיס יומי וחודשי. זו תופעה בינלאומית. והיא לא תיפסק אם אלה התשובות שנקבל בבית המשפט, אם הכרעות הדין ייראו ככה. לא היה פה שום צל של ספק שמדובר ברצח בכוונה תחילה ובשקילה. הוא ניסה לרצוח אותה חודשיים לפני הרצח ונופף באקדח. הוא היה צלול בדעתו, תכנן לרצוח אותה, הכין דרכונים וכסף במטרה לברוח. אם זו לא הכנה מוקדמת אני לא יודעת מה כן".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307201116' autoplay='0' credit='' desc='בתה של הנרצחת: "אני מרגישה מושפלת"' poster='' kid='1_3kj3mpru' duration='48']

"אני מרגישה מושפלת", הוסיפה, "בא לי לצרוח בשביל כל הנשים היום במדינת ישראל שסובלות מאלימות. למדנו שרצח יכול להתרחש בכל משפחה, בכל מעמד סוציו-אקונומי, אצל כל אחד.,זה יכול להיות בעל רופא, מהנדס או שוטר. יכולה להיות שליטה ואובססיביות, בלי אלימות פיזית, וזה יסתיים ברצח. אני מקווה שכל המדינה תקום על הרגליים. אין עונשים מחמירים לרוצחים וזה רק נותן להם לגיטימציה. לא יעלה על הדעת שהוא לא יורשע ברצח בנסיבות מחמירות. אין לי הסבר".

גיורא פרי הנאשם ברצח אשתו בבית המשפט
גיורא פרי הנאשם ברצח אשתו בבית המשפט | צילום: דניאל חג'בי
אסתי אהרונוביץ שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא
אסתי אהרונוביץ' שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא | צילום: חדשות 13

על פי כתב האישום, אהרונוביץ' פתחה בצעדים משפטיים נגד פרי עקב סכסוך כספי על רקע חלוקת הוצאות הבית ביניהם. עשרה ימים לפני הרצח, הרופא שהה בחו"ל, ואהרונוביץ' העבירה את חפציו מחדרם המשותף לחדר אחר בבית והסתירה את אקדחו האישי שהחזיק ברישיון. כשחזר, הודיעה אהרונוביץ' לפרי שתחזור לו את הנשק רק לאחר שיעזוב את ביתם.

ב-3 בנובמבר 2019 שהו השניים בביתם, אז פרי לקח את האקדח וירה חמישה כדורים לעבר אשתו. לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום במכוניתו כשהוא משאיר את אהרונוביץ' מתבוססת בדמה על הרצפה. "במעשים אלו", נכתב בכתב האישום, "גרם הנאשם בכוונה למותה של המנוחה, לאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית".

גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל
גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל | צילום: חדשות 13

מכתב האישום נראה כי אהרונוביץ' חששה לחייה. במהלך חודש ספטמבר, לדוגמא, השניים התווכחו ופרי אחז באקדח, מה שהבהיל את אהרונוביץ'. ביום הרצח עצמו, יצא שליח ממשרדו של עורך הדין שטיפל בעניינם במטרה למסור לפרי הזמנה לדיון בבית המשפט לענייני משפחה. אהרונוביץ', שחששה מתגובתו האפשרית של פרי, ביקשה מהשליח לצלצל אליה שני צלצולים ולנתק את השיחה כדי שתצא מהבית בעת מסירת ההזמנה. כמו כן, אהרונוביץ' פנתה לכלתה וסיכמה איתה שתמתין בקרבת ביתה בזמן שהשליח מוסר את הזימון, על מנת שתוכל לבוא לעזרתה במידת הצורך.