נבחנת האפשרות להליך משמעתי נגד ראש אגף מש"א במשטרה לשעבר

המחלקה לחקירת שוטרים המליצה לנקוט הליכים משמעתיים נגד ניצב גילה גזיאל, החשודה במעורבות לכאורה במכרזים שהתנהלו באופן שאינו תקין עבור הפקת אירועים בארגון

המחלקה לחקירות שוטרים העבירה היום (חמישי) חומרים למשטרה, על מנת שזו תחליט אם להעמיד לדין משמעתי את ראש אגף משאבי אנוש לשעבר, ניצב גילה גזיאל, החשודה במעורבות לכאורה במכרזים שהתנהלו באופן שאינו תקין עבור הפקת אירועים בארגון בין השנים 2015-2014, בהם גם אירוע הפרידה מהמפכ"ל בדימוס יוחנן דנינו. במקביל, מח"ש שוקלת להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ירון הראל, מפיק אירועים, בחשד לזיוף וקבלת דבר במרמה במסגרת המכרזים שנערכו.

לאחר שהועלו החשדות, מבקר המדינה פתח בבדיקה ובעקבות הממצאים שלו החליט פרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית בעניין. במסגרת החקירה, נבדקו מסמכים ותכתובות שונים, נגבו הודעות ונחקרו באזהרה אזרחים ואנשי משטרה.

ניצב גילה גזיאל, ראש אגף משאבי אנוש
ניצב גילה גזיאל, ראש אגף משאבי אנוש | צילום: חדשות עשר

מחומר הראיות עולה, לכאורה, כי במספר אירועים הגיש מפיק האירועים הצעות אמת משלו לצד הצעות פיקטיביות "מתחרות" כדי להבטיח שההליך יעמוד בתנאים, לפיהם, על מנת לזכות במכרז יש צורך בשלוש הצעות לפחות. בתפקודה של גזיאל, שקיימה ישיבות עם ספקים, נמצאו ליקויים שאפשרו במידה רבה את המשך התנהלותו של הראל ואת הליקויים בהמשך הליכי ההתקשרות.

ההמלצה לשקול הליכים נגד גזיאל, נובעת בין היתר בשל אחריותה לליקויים שנפלו בהליכים שהתקיימו באגף, ושהייתה לה מעורבות בהם ואחריות לתקינותם. כמו כן, נמצאו ליקויים משמעותיים בתפקודם של קציני המשטרה ששימשו בזמנו כתקציבאים האחראיים על שלבי קבלת ההצעות ובחירת ההצעה זוכה, שכן הם לא קיימו בחינה יסודית ואמיתית של ההצעות. נגד אותם תקציבאים, המליצה המשטרה לנקוט בצעדים משמעתיים, מאחר והתנהלותם הובילה לפגיעה בשמירה על כספי ציבור, פגיעה בשוויון ובהליכי מנהל תקינים ולפגיעה בתדמית השירות הציבורי.

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לפרסומים שונים, החלטת מח"ש כללה המלצה בלבד, לשקול הליך משמעתי או פיקודי. החומרים ממח"ש טרם התקבלו במשטרה, ורק לאחר קבלתם הם ילמדו ויבחנו כמקובל.  נציין כי ר' אגף משאבי אנוש לשעבר גילה גזיאל, קצינה ראויה ואיכותית, שתרמה רבות וקדמה משמעותית את הטיפול בהון האנושי במשטרה במשך שנים ארוכות".