התאונה בגיבוש לצה״ל: נהג האוטובוס שוחרר למעצר בית

בית משפט השלום באשקלון שחרר לחלופת מעצר את איברהים אבו כף, תושב הפזורה הבדואית, החשוד בגרימת מותו של רון אליהו עובד, לאחר שהשאיר את האוטובוס שבו נהג מונע והלך לשירותים

זמן צפייה: 00:36

התאונה בגיבוש לצה"ל: בית משפט השלום באשקלון שחרר היום (ראשון) למעצר בית את איברהים אבו כף, החשוד בגרימת מותו ברשלנות של רון אליהו עובד בגיבוש לצנחנים סמוך לקיבוץ שומריה שבנגב. אליהו, בן 18 תושב קיבוץ פלמחים נהרג ביום חמישי בגיבוש הצנחנים כתוצאה מאוטובוס שהידרדר לעבר אוהל שבו שהה סמוך לבא"ח צנחנים באזור שומריה שבנגב. משפחתו תרמה את קרניות עיניו. חמישה צעירים נוספים נפצעו בתקרית.

עו"ד מוחמד אבו פרייח, סנגורו של נהג האוטובוס אמר לאחר שחרורו למעצר בית: "מדובר בנהג עם ותק של עשר שנים ורק עבירת תנועה אחת. לדבריו הוא פעל בדיוק על פי ההנחיות והפעיל את בלם היד. מאז המקרה הוא בטראומה קשה, מביע צער עמוק ושולח תנחומים למשפחה".

לעוד כתבות בנושא:

טרגדיה בגיבוש לצה"ל: אוטובוס הידרדר על אוהל; בן 17 נהרג

בני משפחתו של הנער שנהרג במהלך הגיבוש: "כולם אהבו אותו"

רון נהרג בגיבוש הצנחנים; קרניות עיניו ייתרמו להשתלה

עו''ד מוחמד אבו פרייח
עו''ד מוחמד אבו פרייח | צילום: חדשות 13

איילון עוזרי, נער שהשתתף בגיבוש הצנחנים שבמהלכו אירעה הטרגדיה, שחזר את האירוע: "ישנתי בסוף של האוהל, ילדים התחילו לצעוק ולברוח. אחרי זה שמתי לב שהאוהל מתחיל לזוז ומיטות נופלות".

"לא הבנתי מה קרה עד שראיתי את שני הפנסים של האוטובוס נכנסים. ממש כל המיטות התחילו להתהפך", הוסיף הנער. "לקחתי את מי שיש מימני ומשמאלי ומשכתי אותם. כשהתחלתי לצאת מהאוהל, ראיתי את האוטובוס ממשיך להידרדר למטה. זו הייתה ירידה והדלת הייתה פתוחה, אז נכנסתי לתוך האוטובוס, התיישבתי במושב של הנהג, לחצתי על הברקס והרמתי אותו - ואז האוטובוס עצר".

בקטע השמע: הנער שעצר את האוטובוס משחזר את האירוע

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190411-2355 ' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_jbio4yfr' duration='104'']

אבי אוראל, אביו של אחד המשתתפים בגיבוש, סיפר: "הבן שלי התקשר ואמר שאוטובוס הידרדר, ושיש פצועים לכודים". "הוא היה מבוהל נורא, בכה וחיכה לחילוצים. הוא לא היה באוהל, הוא היה ליד וראה את האוטובוס מידרדר ודורס את החיילים. לא היה להם הרבה מה לעשות", הוסיף אוראל. "הם הגיעו לפה בתשע עם כל הדברים וזה היה אמור להיות יום מרגש להם ולנו בתור הורים. לא יודע, זה היה מוזר שהוא התקשר בשעה 19:00 ואמר שהאוטובוס הידרדר והתהפך על האוהל".

פראמדיק מד"א יונתן פופקין סיפר: "ראינו אוטובוס ובסמוך שכבו מספר צעירים, אחד מהן היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. חמישה פצועים נוספים היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות בגפיים, בבטן ובראש. הם סיפרו שנפגעו מאוטובוס שהידרדר ונטה על צדו".