חשד לרצח בנגב: בן 18 נדקר למוות

אב הביא את בנו שנדקר לתחנת משטרת עיירות, והוא פונה על-ידי מד"א לביה"ח סורוקה - שם נקבע מותו. במשטרה פתחו בחקירה ואיתרו את הזירה ביישוב לקייה

זירת הרצח בלקייה
זירת הרצח בלקייה | צילום: דוברות המשטרה

צעיר בן 18 תושב השטחים נדקר למוות הלילה (ברביעי) ביישוב לקייה שבנגב. הוא הובא כשהוא פצוע על-ידי אביו לתחנת משטרת עיירות, ופונה על-ידי מד"א לבית החולים סורוקה שבבאר שבע - שם נקבע מותו. במשטרה פתחו בחקירת האירוע ואיתרו את הזירה בלקייה. הרקע והנסיבות נבדקים.

מהמשטרה נמסר כי "מהחקירה עלה שהקורבן, בן 18, תושב כפר יטא שבשטחים, שהה בארץ שלא כדין, ועל פי החשד הראשוני הרקע לאירוע הינו פלילי. מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, קיים הערכת מצב בתחנת העיירות של מרחב הנגב ובסיומה הנחה להשקיע את כל המאמצים הנדרשים לאיתור חשודים המעורבים בביצוע המעשה".

הדיווח על האירוע הנוכחי מגיע שעות אחרי הרצח המרובע באבו סנאן. בכך עלה מספר הנרצחים בחברה הערבית ל-156 מתחילת השנה. בעקבות האירוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שיכנס לדיון מיוחד את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית.

שוטרים בזירת הרצח באבו סנאן
שוטרים בזירת הרצח באבו סנאן | צילום: שיר תורם, פלאש 90

בינתיים, במשטרה בודקים כמה כיוונים לחקירת הרצח המרובע באבו סנאן. לפי אחד מהם, ייתכן שהארבעה הובאו למקום במכוון - ואז נורו מטווח אפס. המפכ"ל יעקב שבתאי, שהגיע לזירה בלילה, אמר: "הבנתי שאחד הנרצחים כאן מועמד לאחת הרשויות. ככל העולה כרגע מהנתונים - אין קשר בין הבחירות לרשויות המקומיות לבין הרצח. אני לא יודע מי היה פה במקרה ומי לא. אנחנו עדיין בשלבי החקירה הראשונים ונעשה כל שביכולתנו כדי לסכל את טרור הדמים הזה".

מעמותת "יוזמות אברהם" נמסר כי 156 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 147 אזרחים ותשעה שאינם אזרחים. בתקופה המקבילה אשתקד היו 69 קורבנות.