בן 30 חוסל ביריות בנצרת; המשטרה: "בן גביר יצר הרתעה במגזר הערבי"

אשרף משעל, בן 30, פונה על-ידי צוות מד"א לבית החולים האנגלי שבעיר כשהוא סובל מפציעות חודרות, ומת מפצעיו בבית החולים. חובש מד"א סיפר: "הפצוע שכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ועם פציעות חודרות בגופו. העלינו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי"

זמן צפייה: 00:32

אשרף משעל, בן 30 מנצרת, נורה למוות בצהריים (חמישי) בעיר. הוא פונה על-ידי צוות מד"א לבית החולים האנגלי שבעיר כשמצבו אנוש והוא סובל מפציעות חודרות, וזמן קצר לאחר מכן מת מפצעיו. רכב שרוף נמצא בקרבת מקום, ומסוק של משטרת ישראל איתר רכב נוסף באזור אום אל-פחם, כעת נערך אחריו מצוד.

חובש בכיר במד"א יוסי פרבר סיפר: "הפצוע שכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ועם פציעות חודרות בגופו. העלינו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

אשרף משעל, נרצח מירי בנצרת
אשרף משעל, נרצח מירי בנצרת

הרצח מגיע זמן קצר לאחר שאמר ניצב-משנה אלי לוי, דובר משטרת ישראל, כי "הגעת בן גביר גרמה להרתעה גדולה במגזר הערבי". לוי התארח בתוכנית של רינה מצליח ועקיבא נוביק ב"כאן ב'", ונשאל אם "הרוח של השר החדש כבר באה לידי ביטוי". לוי השיב: "אנחנו שותפים לדרך. אני יכול להגיד שבדבר אחד אני כן מרגיש, כמי שנמצא בשטח, שהההגעה של איתמר בן גביר גרמה להרתעה מאוד גדולה, בעיקר במגזר הערבי. יש דריכות גדולה לקראת הכניסה שלו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עצמו ירד היום לבאר שבע - שם הוא צפוי לשהות עד מחר, לפני כניסת השבת. הוא אמר: "המסר הוא שבאנו למשול. יש כאן הרבה עבודה. יש כאן מאבק. אני לא יכול להבטיח הצלחות – בטח לא תוך יום-יומיים - אבל אני מתרשם מיכולות המשטרה. מצד שני, השוטרים צריכים גיבוי".

זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת

בחודש שעבר נרצחו בנצרת שלושה בני אדם, ביניהם פעוט בן שנתיים, כפעולות אלימות על רקע סכסוכים פליליים. גבר בן 33 נורה למוות מירי של אלמונים לעבר רכבו בנצרת, על פי המשטרה הרקע לאירוע הוא "ככל הנראה סכסוך בין עבריינים".

שישה ימים לאחר מכן נרצחו פראס הייב, תושב נצרת בן 30, ובנו הפעוט בן השנתיים, פיראס הייב. אלמונים שהגיעו לשכונת מגוריו של פראס ירו לעבר רכבו כאשר היה יחד עם בנו באוטו, הפעוט נפצע באורח קשה והועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה - אך שם נקבע גם מותו.