"מכללת גורילה": 4 חשודים שזייפו קורסים - ועקצו מאות אלפי ש"ח

על פי החשד, ארבעת החשודים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם התקשרו למתעניינים בקורסים מקצועיים, לקחו מהם את פרטי האשראי ודרשו מהם למסור פרטים מזהים, ובאמצעותם פתחו הלוואות חוץ בנקאיות על שמם של הצעירים שנעקצו. המשטרה קוראת לכל מי שנפל קורבן למעשה עוקץ דומה לדווח על כך בהקדם

גבר אזוק (אילוסטרציה)
גבר אזוק (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

ארבעה צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם נעצרו בחשד להונאה בהיקף של למעלה מ-200 אלף ש"ח, והיום (רביעי) הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים. על פי החשד, הארבעה הפעילו חברה בשם "מכללת גורילה", התקשרו לצעירים כדי לעניין אותם בקורסים לימודיים, לקחו את פרטיהם הכספיים ונטלו הלוואות באמצעותם.

יחידת ההונאה במחוז ירושלים במשטרת ישראל החלה החודש לחקור את ה"מכללה", בעקבות 12 תלונות שהתקבלו ברחבי הארץ כנגד החברה. על פי התלונות, צעירים שהתעניינו בקורסים מקצועיים מקוונים בתחומים שונים פנו לחברה, ובמעמד השיחות התבקשו למסור כרטיס אשראי לצורך בחינת זכאותם למימון הקורסים, ונדרשו לחתום על טפסים ולמסור פרטים מזהים נוספים.

בהמשך אותם צעירים שעל פי החשד נעקצו, גילו להפתעתם שהוקמו על שמם הלוואות חוץ-בנקאיות, לכאורה למימון הקורסים כאמור, זאת מבלי שהסכימו לשלם או להירשם לקורס. מדובר בכספים שנעקצו מ-12 קורבנות כאמור, בהיקף של למעלה מ-200,000 ש"ח.

בית משפט השלום בירושלים
בית משפט השלום בירושלים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במשך חודש התנהלה חקירה סמויה בעניים, ואתמול הפכה החקירה לגלויה, כשחוקרי ההונאה ובלשי ימ"ר ירושלים הגיעו למשרדי החברה בגבעת שאול בירושלים עם צו חיפוש. במהלך החיפוש נתפסו מחשבי החברה ומסמכים שונים.

ארבעת החשודים המתגוררים בירושלים, בית שמש, קריית מלאכי וחשוד נוסף במגדל העמק, נלקחו לחקירה בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק שירותי תשלום. היום, כאמור צפויה המשטרה לבקש בבימ"ש השלום בירושלים את הארכת מעצרם לצורך מיצוי החקירה.

לצד המשך החקירה, המשטרה קוראת לכל מי שנפל קורבן למעשה עוקץ דומה לדווח על כך בהקדם למשטרה או להגיש תלונה מקוונת או באחת מתחנות המשטרה הקרובות לביתו.