פגע ב-133 נשים: 5 שנות מאסר לתושב אופקים שהפיץ תמונות מיניות

בית משפט השלום בבאר שבע אישר את הסדר הטיעון שנחתם עם עידן מיכאלוב בן ה-22, שהורשע בעבירות של הטרדה מינית, התנכלות ופגיעה בפרטיות, לאחר שהפיץ תמונות וסרטונים של נשים, בהן 30 קטינות, בערוצי טלגרם בתשלום שניהל. "המעשים תורמים לזיהום המרחב הוירטואלי והפיכתו ללא בטוח"

"אין שיקולים מתירים". עידן מיכאלוב
"אין שיקולים מתירים". עידן מיכאלוב | צילום: נתי שוחט, פלאש 90 / מתוך אינסטגרם

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (רביעי) חמש שנות מאסר על עידן מיכאלוב מהעיר אופקים, שהורשע בעבירות של הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות במסגרת הסדר טיעון. מיכאלוב הואשם שהפיץ בערוצי טלגרם שניהל תמורת תשלום, תמונות בעלות אופי מיני של למעלה מ-130 נשים ביניהן 30 קטינות. כמו כן, בית המשפט חייב את מיכאלוב בפיצוי הנפגעות בסכומים של 3,000, 5,000 שח ו-7,000 שקלים.

השופטת ענת חולתא קבעה כי "הנאשם פעל לשווק את הערוצים כדי להגדיל את מספר המינויים. פורסמו פרטי המתלוננות באופן שמאפשר יצירת קשר עמן, ללא ידיעתן ואישורן". השופטת קיבלה את עמדת המדינה לפיה מדובר בעבירות מין. עוד קבעה השופטת כי "מעשי הנאשם גרמו להחפצת הקורבנות וסחר במיניות שלהם. המעשים תורמים לזיהום המרחב הוירטואלי והפיכתו ללא בטוח".

עידן מיכאלוב, הורשע בעבירות של הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות ונשלח ל-5 שנות מאסר
עידן מיכאלוב, הורשע בעבירות של הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות ונשלח ל-5 שנות מאסר | צילום: מתוך אינסטגרם

לדבריה, "העבירות קלות לעבירה וקשות לחשיפה. המציאות מלמדת שקלות זו מגדילה את פוטנציאל העבריינים ומאפשרת גם למי שלא היה מעז לבצע את העבירות מחוץ למרחב הוירטואלי לחצות את הקווים".

השופטת קבעה כי פרסום של תכנים ברשת אינה הפיכה והוא איפשר להגביר את המשך הפגיעה בנפגעות העבירה, הרי שהתכנים ממשיכים להסתובב ברשת - והדבר לא מאפשר להקטין את מעגל התביעה. "הנזקים שתוארו למתלוננות אופייניות לעבירות מין, דיכאון וקשיים בתפקוד ויצירת קשר והשתלבות בתעסוקה. מתחם העונש ההולם הוא 3 עד 7 שנות מאסר, קבעה השופטת חולתא".

''מעשי הנאשם גרמו להחפצת הקורבנות וסחר במיניות שלהם''. עידן מיכאלוב
''מעשי הנאשם גרמו להחפצת הקורבנות וסחר במיניות שלהם''. עידן מיכאלוב | צילום: מתוך אינסטגרם

השופטת התחשבה בגילו ובהיעדר עברו הפלילי כמו גם בעובדה שהודה וחסך את עדויות נפגעות העבירה. פרט לכך היא ציינה כי אין שיקולים מתירים וכי הנאשם התקשה להביע אמפתיה לנפגעות העבירה. גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון, במסגרתו הצדדים היו חופשיים לעתור לעונש.

יצוין כי מיכאלוב עצור החל מחודש אוקטובר שעבר, ובית המשפט הורה על מעצרו עד תום ההליכים. הפרקליטות עתרה להטיל עליו עונש של 5 וחצי שנות מאסר בפועל. במסגרת הסדר הטיעון, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום מתוקן המייחס למיכאלוב עבירות של הטרדה מינית, התנכלות פגיעה בפרטיות.