בג"ץ קבע: השעייתו של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן תימשך

שלושה שופטי בית המשפט העליון החליטו פה אחד על ביטול החלטת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בעניינו של ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן. זאת, בעקבות עתירת תושבי חדרה בשל כתב האישום העומד נגדו

ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן בבית המשפט
ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בית המשפט העליון קבע הבוקר (שני) כי תבוטל החלטת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בעניינו של ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, שמואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים וכי השעייתו תימשך. זאת, לאחר עתירת תושבי חדרה ובשל כתב האישום נגדו. נקבע שההשעיה תעמוד בעינה עד להחלטה חדשה של הוועדה.

לפני כשנה הושעה גנדלמן מתפקידו על ידי הוועדה ובאוגוסט האחרון הוחלט שלא להאריך את השעייתו - על אף בקשתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. לאחר מכן, בעקבות עתירת תושבי העיר לבג"ץ, הוצא צו ארעי להמשך ההשעייה - עד להפיכת ההחלטה היום.

נגד גנדלמן הוגש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים. פרקליטות מיסוי וכלכלה, על דעת פרקליט המדינה עמית איסמן, מייחסת לגנדלמן גם עבירות של קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים.

ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן
ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן | צילום: מארק ניימן, לע’’מ

ד"ר מתן גוטמן שייצג את תושבי חדרה שעתרו לבג"ץ אמר: "אני מברך על החלטת בית המשפט העליון שביטלה את החלטה הוועדה להשעיית ראשי ערים להשיב את גנדלמן לתפקידו. בית המשפט העליון קבע שההחלטה להשיב את גנדלמן לתפקידו היתה שגויה ולא נתנה משקל מספיק לחומרת המעשים ולעובדה שההליך כנגדו מתנהל באופן תקין. בית המשפט העליון הוכיח פעם נוספת שהוא המעוז לשמירה על טוהר המידות ושלטון החוק".

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון אמר בתגובה: "השלטון המקומי במדינה הפך בעשור האחרון לחצר האחורית המוזנחת של ישראל, המגדלת גידולי פרא של שחיתות. פסק דין חשוב מאוד של בית המשפט שהוא אבן דרך נוספת במאבק בשחיתות השלטונית בישראל. פסק הדין החשוב הזה הוא עדות נוספת לחשיבותו הרבה של בית משפט עצמאי ונטול השפעות פוליטיות, במאבק לשלטון נקי ואיכותי בישאל".