פרשת גילה גמליאל: המשטרה ביקשה מהיועמ"ש לפתוח בחקירה

אחרי שנפתחה בדיקה נגד השרה להגנת הסביבה בעקבות הפרסומים לפיהם התפללה בבית כנסת במרחק 150 ק"מ מביתה בניגוד להנחיות, המשטרה העבירה את החומרים למנדלבליט בבקשה שתיפתח חקירה

זמן צפייה: 01:15

המשטרה העבירה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את תיק החקירה בפרשת השרה גילה גמליאל בבקשה שיפתח בחקירה בעניינה, זאת יום לאחר שנפתחה בדיקה בנושא. כזכור, אתמול נטען כי השרה להגנת הסביבה נדבקה בקורונה לאחר שהפרה את ההנחיות ביום כיפור וביקרה בבית כנסת בטבריה.

על פי הפרטים שפורסמו בעיתון "הארץ", גמליאל, שמתגוררת בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה בניגוד להגבלות הסגר, ושם נדבקה בנגיף. עוד דווח כי השרה אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה.

לכתבות נוספות בנושא >>

גרסת גילה גמליאל: עשויה לטעון כי יש לה ולבעלה דירה בטבריה

"השרה גמליאל נדבקה בקורונה כשהפרה את ההנחיות ביום כיפור"

נתניהו על סערת גמליאל: מציע לחכות עם המסקנות עד לאחר הבדיקה

גילה גמליאל
גילה גמליאל | צילום: יחצ

בהמשך נודע כי השרה עשויה לטעון כי היא ובעלה מחזיקים דירה בעיר, כך שהלכה למעשה הם לא עברו על התקנות משום שהחוק מאפשר לחרוג ממגבלת 1,000 המטרים לצורך מעבר בין מקום שהייה קבוע למשנהו.

בתגובה לטענות, אמרה אתמול גמליאל כי "אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת". השרה ביקשה להתנצל, והודיעה: "אשלם את הקנס הנדרש".

השרה הדפה את הטענות לפיהן ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית של משרד הבריאות, ומטעמה נמסר כי היא "שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה". עם זאת, לחדשות 13 נודע כי המשטרה ביקשה ממשרד הבריאות נתונים בנוגע לחקירה האפידמיולוגית של השרה.