אשתו של מייסד טלגראס: "המשטרה היא ארגון הפשע האמיתי"

בריאיון ל"שש" תקפה גלי סילבר את התנהלות משטרת ישראל, שלטענתה שיחדה שופטים ו"התנהגה כבעל בית באוקראינה". עוד היא חושדת כי המשטרה אפשרה את בריחת בעלה. "מתפללת שהשופטים ינהגו בחוכמה"

זמן צפייה: 02:04

אשתו של מייסד טלגראס עמוס דב סילבר, גלי, תקפה היום (ראשון) את משטרת ישראל על התנהלותה בעניין מעצר בן זוגה, שהוסגר לפנות בוקר לישראל. "ארגון הפשע היחיד כאן הוא המשטרה, לא 'טלגראס'", אמרה בריאיון ל"שש עם אמנון לוי". לדבריה, "המשטרה שיחדה שופטים והתנהגה כאילו היא בעלת הבית באוקראינה".

עוד התייחסה סילבר לשיחתה האחרונה עם בן זוגה, שהתקיימה ביום חמישי, ועל התמונות ממעצרו באומן שפורסמו לאחר שניסה להימלט. "הם היכו אותו והתייחסו אליו בצורה מזעזעת. הוא סיפר שלא קיבל טיפול רפואי, ושהרופאה שבדקה אותו העידה שהוא בריא וכשיר לעמוד לדין, למרות שהיא בכלל לא בדקה אותו".

גלי סילבר
גלי סילבר | צילום: חדשות 13

הדיווח על בריחתו של עמוס מהמעצר נשמע לה מופרך. "אני חושבת שאולי זה היה תרגיל משטרתי, שבו נתנו לו פתח לברוח ורצו שהוא ינצל את ההזדמנות". לדבריה, אין לי הסבר אחר, אולי זה נס מבורא עולם".

לכתבות נוספות בנושא >>

"השליט הבלעדי בארגון": מעצרו של מייסד טלגראס הוארך ב-12 ימים

אחרי שנמלט ונעצר: מייסד "טלגראס" הוסגר מאוקראינה לישראל

עבר את הבידוק - ונעלם בדיוטי פרי: כך נמלט מייסד טלגראס

עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל
עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל | צילום: חדשות

לטענת המשטרה, בן זוגה העביר סמים לאלפי סוחרים, מכר סמים להמוני משתמשים לרבות ילדים, ובנוסף נטען כי תחת האפליקציה נמכרו גם סמים קשים. סילבר, המתגוררת בניו יורק, סיפרה כי המשטרה העבירה את טענותיה לתובע המחוזי בארצות הברית ול-FBI. "לכן הם פשטו לנו על הבית, ומצאו צנצנת עם כמה גרמים בודדים ושלוש דולר על השולחן".

עוד הוסיפה, "מתוך 42 אנשים שעוכבו על ידי המשטרה נעצרו רק שבעה, לכולם היא הרסה את החיים. המשטרה פשוט עושה מה שבא לה". לדבריה היא אינה מודאגת, שכן היא יודעת שבן זוגה חף מפשע. "אני מכירה את הבנאדם וחיה איתו, ואני יודעת שהוא לא ביצע אף עבירה מהעבירות האלה. לכן אני רק מתפללת שהשופטים ינהגו בחוכמה ולא ינהגו כחותמת גומי ולא כחיילים של משטרת ישראל".

לטענתה של סילבר, המשטרה יודעת בדיוק מה מתרחש באפליקציה משום שהיה לרשותה עד מדינה שהשתמש בה. "המשטרה ידעה שהיא לא יכלה להתנהל בשום דרך אחרת מלבד לזייף ולפברק דברים, בשביל להצדיק את המעשים הנבזיים שלהם תוך כדי שזה יישמע נורמלי".

עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה
עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה | צילום: חדשות 13

"לגבי מכירת סמים לקטינים אני לא יודעת", הוסיפה. "זו פלטפורמה שבה כל סוחר מחליט לפרסם את הסחורה שלו, ואין לנו באמת מעקב על מה הוא מוכר, כמה ולמי. אף פעם לא ידענו באמת על שום עסקה, אנחנו לא יודעים מה מתרחש בה".

בנם של גלי ועמוס דב סילבר חוגג שש בעוד כשבועיים. "נורא קיוויתי שעמוס יהיה כאן ליומולדת שלו", אמרה. לדבריה, אין היא רואה פסול בכך שהבן שלה ישתמש באפליקציה שייסד אביה לכשיגדל. "מי שצורך קנביס בעצם צריך אותו. רוב מדינת ישראל נמצאת בפוסט טראומה בלי שהם בכלל יודעים".

עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה
עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה | צילום: חדשות 13

היום בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של מייסד רשת הסמים ב-12 ימים. הדיון בבית המשפט התקיים שעות לאחר שסילבר הוסגר לישראל, זאת לאחר שישב במעצר באוקראינה כארבעה חודשים. סילבר התקבל במחיאות כפיים על ידי הקהל באולם.

לפנות בוקר הוסגר סילבר לישראל - זאת לאחר שנמלט ביום שישי מהרשויות בקייב בשדה התעופה - ונעצר מחדש. סילבר, שהיה מבוקש על ידי משטרה במשך תקופה ארוכה, צפוי לעמוד לדין בגין סחר בסמים, הלבנת הון ועבירות נוספות. נציגת להב 433 אמרה בדיון: "ארגון הפשיעה טלגראס הוא פלטפורמה לסחר בסמים, גם פסיכדליים, שנמכרו לרבים בהם קטינים בארץ וגם בחו"ל. החשוד הוא מייסד טלגראס, הוא השליט בלעדי הוא שלט בארגון״.