המשטרה ממליצה להעמיד לדין את גל הירש בעבירות מס של מיליונים

כפי שפורסם בחדשות 13: החוקרים סבורים שאין תשתית ראייתית לשוחד בפרשת "התיק הגיאורגי". הליכוד: "ההמלצה - שבוע אחרי שהצטרף למפלגה. זה בטח מקרי". בכיר במערכת אכיפת החוק: איש לא תפר תיק

זמן צפייה: 00:58

כפי שפורסם בחדשות 13: המשטרה המליצה היום (שני) להעמיד לדין את חבר הליכוד, תא"ל (במיל) גל הירש, בגין עבירות מס של מיליוני שקלים בפרשת "התיק הגיאורגי". עם זאת, החוקרים סבורים כי לא התבססה תשתית ראייתית למתן שוחד לשר ההגנה הגיאורגי. התיק יועבר לפרקליטות בימים הקרובים.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "שבוע אחרי שגל הירש מצטרף לליכוד, המשטרה ממליצה להעמיד אותו לדין. זה בטח מקרי". מפרקליטיו של הירש נמסר: "יובהר כי הירש דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו. הירש לא ביצע כל עבירה, דיווח על הכנסותיו באופן מלא ושילם מס כדין בגינן. מדובר לכל היותר בויכוח אזרחי ואנו סמוכים ובטוחים שלאחר שתיק זה ייבחן בפרקליטות, ייסגר אף הוא בדומה לשני התיקים האחרים, ובכך יסתיים סוף כל סוף עינוי הדין הבלתי נתפש שעובר על הירש ומשפחתו מאז סיכול מינויו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל בשנת 2015".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התנערות בתוך כחול לבן מסרטון לפיד נגד החרדים: לא הסגנון שלנו

"התיירת הבריטית: המשטרה בקפריסין אילצה אותי לשנות את גרסתי"

מחקר חדש: טבעונות עלולה לעצור את התפתחות מחלת הסרטן

גל הירש מגיב להסרת מועמדותו למפכ"ל
גל הירש מגיב להסרת מועמדותו למפכ"ל | צילום: חדשות 13

החקירה במסגרת "התיק הגיאורגי" עסקה בחשדות לביצוע עבירות של מתן שוחד לשר ההגנה הגיאורגי לשעבר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס הכנסה, בנוגע לפעילותם בגיאורגיה של אנשי קבוצת "דיפנסיב שילד" - עודד שכנאי, גל הירש ושורת חשודים נוספים. שכנאי והירש ניהלו במשותף את פעילות הקבוצה בגיאורגיה.

החשדות עסקו במכרזים שהקבוצה זכתה בהם בגיאורגיה בשווי של עשרות מיליוני שקלים במהלך השנים 2009-2007, ובקשר לפעולות שנעשו במטרה לקדם אינטרסים עסקיים הנוגעים לתחום עיסוקה של הקבוצה.

ממצאי החקירה העלו, בין היתר, כי סכומי עתק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הועברו ממשרד ההגנה הגיאורגי לחשבונות בנק ישראלים וזרים שקשורים לאנשי קבוצת דיפנסיב שילד, תוך הטעייה לכאורה של מוסדות פיננסיים זרים, שסירבו לקבל כסף שמקורו בעסקאות ביטחוניות בגיאורגיה. כמו כן, עלה כי נמסרו דיווחים כוזבים והוצגו מסמכים מזויפים למוסדות הפיננסיים הזרים באשר למקור הכסף.

גל הירש
גל הירש | צילום: חדשות 13

כזכור, בדצמבר אשתקד פורסם לראשונה בחדשות 13 שהמשטרה ורשות המסים ימליצו על כתב אישום נגד גל הירש בעבירות מס בפרשת התיק הגאורגי. הירש אמור היה להתמנות לפני כשלוש שנים למפכ"ל המשטרה, אך לא מונה לאחר שנפתחה נגדו חקירה פלילית.

מטעם גל הירש נמסר בתגובה: "למרבה הצער, הידיעה התקשורתית מהערב היא תגובה צפויה ושקופה של מערכת האכיפה לנאומו הנוקב של תא"ל הירש בערב הכרזתו על הליכה לפוליטיקה. נדמה כי אנו צופים ב'שידור חוזר' - אותה משטרה שלפני שלוש וחצי שנים סיכלה שלא כדין את מועמדותו של הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה מנסה כעת לסכל אף את מועמדותו לכנסת באותן דרכים ובאותן הדלפות נפסדות שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר. משהתברר כי לא נפל כל פגם בהתנהלותו של הירש והחקירות בדבר חשד למתן שוחד ולהטיית מכרז נסגרו בעילה של חוסר אשמה, מנסה המשטרה כעת להדביק להירש עבירות מס מופרכות, אך ורק כדי להצדיק בדיעבד את החקירה הפסולה שנפתחה בעניינו".