הערעור התקבל: בוטלה ההחלטה להסיר את המגבלות על נערים שהתפללו בהר הבית

סערה התעוררה לאחר שבית משפט קבע לבטל תנאים מגבילים על שלושה נערים שהתפללו במהלך ביקור בהר הבית. גינויים ברחבי העולם הערבי הושמעו ולאחר ערעור המשטרה, בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור והרחיק את הנערים: "בהתחשב ברגישות הגבוהה ובפוטנציאל הסיכון הטמון בהר הבית"

זמן צפייה: 02:55

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט הערב (רביעי) לקבל את ערעור המשטרה והשיב את התנאים המגבילים, שבמסגרתם הורחקו שלושה נערים מירושלים לאחר שהתפללו בהר הבית.

הערעור הוגש לאחר שבית משפט השלום החליט להסיר את המגבלות על הנערים. בעקבות ההחלטה התעוררה סערה גדולה, שגררה גינויים רבים בעולם הערבי.

"בהתקיים החשד הסביר ובהתחשב ברגישות הגבוהה ובפוטנציאל הסיכון הטמון בהר הבית, התנאים המגבילים סבירים ומידתיים ולא הייתה הצדקה להתערב בשיקול דעתו של הקצין", קבע בית המשפט.

כוחות משטרה בהר הבית
כוחות משטרה בהר הבית

כזכור, ביום ראשון האחרון בית משפט השלום בירושלים קיבל את הערר שהגיש ארגון חוננו וביטל את המגבלות על נערים שהשתחוו וקראו "שמע ישראל" בהר הבית. בית המשפט קבע כי לא נעברה עבירה.

השופט ציון סהראי הורה על ביטול ההרחקות והתנאים המגבילים לנערים: "לטעמי, לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת קריאת שמע - בנסיבות התיק שבפניי – מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. קשה להלום מצב שבו קריאת 'שמע ישראל' בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום".