פרשת פואד: רוי מוצפי זוכה; אברהם נניקשווילי הורשע במתן שוחד

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה את איש העסקים מכל האישומים נגדו, והרשיע את עמיתו גם בהלבנת הון. השופט מתח ביקורת על המשטרה והפרקליטות וטען כי ניסו להכשיל את מוצפי בחקירה

זמן צפייה: 00:24

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (רביעי) את איש העסקים רוי מוצפי, שנאשם במתן שוחד לשר לשעבר בנימין (פואד) אליעזר - מכל האישומים נגדו, והרשיע את איש העסקים אברהם נניקשווילי במתן שוחד ובהלבנת הון. השופט בני שגיא מתח ביקורת חריפה על המשטרה והפרקליטות על שלא הזהירו את מוצפי בתחילת החקירה נגדו, וטען כי ניסו להכשיל אותו במהלכה.

כזכור, בשנת 2015 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד השר לשעבר בנימין בן אליעזר בגין עבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. מכתב האישום עלה כי פואד קיבל כספים בעד מאנשי עסקים, עבור פעולות שביצע במסגרת תפקידיו, באמצעותם רכש, בין היתר, נכסי נדל"ן. לפי כתב האישום, השר המיר מאות אלפי דולרים מבלי שדיווח על כך, תוך שפעל להסתיר את הכסף, ושמר אותו במזומן בכספות בביתו ובבנק.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

פייגלין נפגש עם נתניהו: יביא לאישור מפלגתו הצעת פרישה

איתן שנרב השתחרר מביה"ח: "מודה לעם ישראל שעטף אותנו"

לאחר האיומים בשביתה: ביהמ"ש הוציא צו מניעה לארגון המורים

פואד בנימין בן אליעזר
פואד בנימין בן אליעזר | צילום: חדשות עשר

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר בתגובה להכרעת הדין: "ביהמ"ש קיבל את עמדתנו בנוגע להרשעת נניקשווילי והרשיע אותו במתן שוחד של כמיליון שקלים וחצי ובהלבנת הון. מדובר בתיק שהוביל לחקירה נגד פואד בן אליעזר בעת שהתמודד על נשיאות המדינה. הנאשם נתן שוחד לבן אליעזר על מנת שיתמוך באינטרסים הכלכליים שלו. ביהמ"ש זיכה את מוצפי. אנו נלמד את הביקורת על ניהול החקירה, נקרא את נימוקי הכרעת הדין ונגבש עמדתנו בהמשך".

מלבד בן אליעזר, מוצפי ונניקשווילי, הואשמו בפרשה ראש לשכתו של השר לשעבר איילת אזולאי, איש העסקים ג'קי בן זקן וצ'רלי יהודה. משפטם של השלושה האחרונים הסתיים בהסדר טיעון במסגרתו הורשעו. כמה חודשים לאחר הגשת כתב האישום, בן אליעזר הלך לעולמו - לפני שהתייצב בבית המשפט.