כתב אישום נגד שני אסירים: "הונו בתי עסק - מתוך הכלא"

אילן ראובן ואושרי אבוטבול, אסירים בכלא "השרון", נאשמים כי התקשרו לחנויות, הציגו עצמם כבעלי העסק והורו לעובדים להעביר כספים לנהגי מוניות ששלחו למקום. "רימו באופן שיטתי"

זמן צפייה: 03:55

כתב אישום הוגש היום (שלישי) על ידי פרקליטות מחוז מרכז לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד אילן ראובן, בן 44, ואושרי אבוטבול, בן 28, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בעודם בבית הכלא, תוך שהם מפעילים אנשים שנמצאים מחוץ לבית הסוהר.

בין היתר, לפי כתב האישום, התקשרו השניים לחנויות ובתי עסק ורימו את העובדים בכך שהתחזו לבעלים, והנחו אותם להעביר כסף או סחורה לנהגי מוניות ששלחו למקום. העובדים נשמעו להנחיותיהם, והעבירו לנהגים אשר העבירו את הכסף והסחורה לאנשים מטעמו של ראובן.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עם מסכות ושמירת מרחק: 2.5 מיליון תלמידים חזרו ללימודים • צפו

חמינאי: הסכם האמירויות עם ישראל – בגידה בפלס' ובעולם האסלאמי

הרב החשוד בהטרדות מיניות: נתנאל שריקי מנתיבות; מעצרו הוארך

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

על פי כתב האישום, בין ינואר ליולי 2020, מילאו הנאשמים עונש מאסר ושהו יחד באגף "השמור" בכלא "השרון". בתקופה זו, קשר ראובן קשר עם אבוטבול ושותפים אחרים מחוץ לכלא, במטרה לקבל במרמה כספים או סחורה מאנשים שונים, וזאת באמצעות "עוקץ" טלפוני.

בתחילת חודש ינואר השנה, פנו הנאשמים למשרדי עורך דינו של ראובן באותה תקופה, הונו את מזכירת המשרד, וכך עקפו את הגבלות שב"ס על שיחות הטלפון של השניים. כך, הפעילו הנאשמים שירות "עקוב אחרי" כשהתקשרו ממערכת הטלפונית של שב"ס למשרדו של עורך הדין, כך שהשיחה הופנתה ישירות למספרים ידועים מראש, של חנויות ונהגי המוניות - כך עולה מכתב האישום.

כלא השרון - תצלום מהאוויר
כלא השרון - תצלום מהאוויר | צילום: Shutterstock

לפי האישומים נגד השניים, בהמשך הם יצרו קשר עם עו"ד נוסף, וביקשו ממנו לייצג את אבוטבול במסגרת חקירה פלילית שבה נחשד, כדי לקבל הרשאה משב"ס לכלול את מספר הטלפון הקווי של עורך הדין כחלק ממספרי הטלפון המותרים לו לחיוג, נוכח הגבלותיו של אבוטבול.