מכות והצלפות: חשד לפרשת התעללות חמורה במעון לאנשים עם מוגבלות

בתום חקירה סמויה נעצרו ארבעה עובדים במעון לחוסים בראש העין בחשד לתקיפת חסרי ישע, לרבות תקיפה פיזית ומטפלים שעשו את צרכיהם במיטות המטופלים. בתיעוד מהמקום עלה חשד לכ-610 אירועי אלימות ונפגעו 17 חוסים, וכן נצפו מטפלים שהיו עדים לאלימות אך לא דיווחו

זמן צפייה: 02:25

ארבעה עובדים במעון "בני ציון" בראש העין נעצרו בחשד להתעללות חמורה ותקיפת חסרי ישע החוסים במקום, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. תחילתה של הפרשה בחקירה סמויה שניהלו שוטרי תחנת ראש העין במהלך השבועות האחרונים, לאחר תלונה שהתקבלה מגורמי משרד הרווחה, לפיה אחד החוסים במקום דיווח למשפחתו כי הותקף על ידי עובד המקום.

לאחר שעלה חשד להתעללות על ידי מספר חשודים העובדים במעון, לרבות תקיפה פיזית ופעולות המשפילות ומבזות את חסרי הישע, בחנו השוטרים את התיעוד של מצלמת האבטחה במקום, בהתאמה למשמרות של עובד המקום, ולאור ממצאי החקירה נעצר תושב קלנסווה בן 23, אשר מעצרו הוארך בבית המשפט.

המשטרה צפתה בחומרי התיעוד מהמקום ב-68 הימים האחרונים, ומהבדיקה עלו כ-610 אירועי אלימות בדרגות חומרה שונות, כאשר יש מטפלים שראו את האלימות ולא דיווחו. בסך הכל נפגעו מהאלימות 17 חוסים, ובין היתר נצפו פגיעות פיזיות, כולל הצלפות ובעיטות, מטפלים שהטילו את מימיהם במיטות בהן לאחר מכן המטופלים ישנים.

לאחר בחינת חומרי התיעוד לאורך תקופה, עלה חשד לאלימות כלפי החוסים במקום על ידי מספר חשודים העובדים במעון, והבוקר נעצרו שלושה חשודים נוספים בחשד למעורבות. מחר יובאו כלל החשודים לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה בבקשה להאריך את מעצרם.

מעון חוסים ''בני ציון'' בראש העין
מעון חוסים ''בני ציון'' בראש העין

מטעם המעון נמסר: "אנחנו מזועזעים ממעשי העובדים אשר מעלו באמוננו ופגעו בדבר החשוב לנו מכל - דיירי המעון. מהרגע שנחשפנו למקרה, נפתחה חקירה פנימית, במסגרתה פעלנו במהירות בכדי להשהות ולהרחיק את העובדים מהדיירים לאלתר. בכוונתנו לנקוט בהליכים משפטיים נגד העובדים. יתרה מכך, אנו פועלים למינוי שופט חיצוני בכיר שייבחן את כל נהלי הפיקוח במוסדות הטיפוליים כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד. חשוב לציין , כי העובדים הללו, אינם מייצגים את כלל הארגון שמונה מאות עובדים מסורים שרואים בעבודתם שליחות אמיתית. יחד עם זאת, אין אנו מקלים ראש במעשה זה- מדובר בפגיעה חמורה בלתי נסלחת. אנו נפעל למיצוי הדין מול העובדים הפוגעים".