מתגנב - ונמלט במהירות: תיעוד החשוד בהצתת ביתה של כרמל מעודה

בתיעוד שצולם דקות לפני הצתת בית הגננת החשודה בהתעללות, ניתן לראות את הצעיר נכנס לבניין עם שקית שחורה - ועוזב במהירות. מהחקירה עולה כי החשוד ביקש מנהג המונית להמתין לו במשך 10 דקות

זמן צפייה: 00:25

בתיעוד שפרסמה המשטרה מיום ההצתה בקרבת בניין המגורים של כרמל מעודה, המואשמת בהתעללות בפעוטות, ניתן לראות את אחד מהחשודים, צעיר בן 19 מראש העין. בווידאו הוא נראה הולך כשבידו שקית שחורה, נעלם בסמוך לבניין שברחוב סנהדרין בראש העין - ויוצא במהירות מהמקום. שניות לאחר מכן ניתן לראות ממצלמות האבטחה את הבניין עולה באש.

הצהרת תובע הוגשה היום החשוד שתועד בסרטון, בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים. כמו כן, מעצרו הוארך בשישה ימים.

כתבות נוספות בחדשות 13:

עקב תיעוד חדש: גם הסייעת מהגן בראש העין נחקרה בחשד להתעללות

הוארך מעצר שלושת החשודים בהצתת בית "הגננת המתעללת" מראש העין

מערך פיקוח ותוספת גננות: התוכנית להעברת המעונות למשרד החינוך

חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה
חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה

מהחקירה עלה כי החשוד הגיע עם מונית מפתח תקווה למקום, וביקש מנהג המונית להמתין לו עשר דקות ולאחר מכן להסיע אותו לכפר סבא. נהג המונית, שחשד כי משהו איננו כשורה, הוריד את החשוד ונסע מהמקום. גם כאשר החשוד התקשר אליו אחרי המקרה, הנהג לא השיב לשיחתו. תוך שעות מרגע ההצתה החשוד אותר בנסיעה בכביש 444 ונעצר על ידי השוטרים.

כאשר הובא לתחנת המשטרה, דיבר בתקיפות אל הקצין החוקר, איים עליו ואמר: "אנחנו עוד נפגש בחוץ". כאמור, מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בפתח תקווה, ובדיון שהתקיים היום, הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום, ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

כרמל מעודה וביתה שהוצת
כרמל מעודה וביתה שהוצת | צילום: חדשות 13

כזכור, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בתחילת השבוע בארבעה ימים את מעצרו של אדיר רצון, תושב קרני שומרון בן ה-18, החשוד בהצתת ביתה של הגננת כרמל מעודה, הנאשמת בהתעלללות בפעוטות. מעצרם של שני האחים החשודים גם הם במעורבות במעשה הוארך אף הוא, בארבעה ובשלושה ימים. בד בבד, בודקת המשטרה אם בתו של אחד מהאחים למדה בפעוטון של מעודה, ואם יש קשר בין החשדות נגדו לאפשרות זו.

כזכור, ביום לפי כשבוע בית המשפט התיר לפרסום כי את שמו של רצון והאריך את מעצרו עד היום. לפי נציג המשטרה בדיון הקודם שנערך, הצעיר אוכן בזירה וככל הנראה פעל לבדו. זאת, לאחר שהחשוד תועד במצלמות כשהגיע, לכאורה, עם רכב פרטי למקום. אף על פי כן, עדיין לא בוצע חיפוש בביתו. בן ה-18 טען מצידו, כי נחבל בזמן מעצרו והוכה על ידי השוטרים. השופטת אופיר כתבי-ריבלין קבעה כי לנוכח טענות החשוד לאלימות מצד המשטרה, תיק החקירה יעבור לבדיקת מח״ש. עו״ד רועי לנג שמייצג את הצעיר מסר כי "לא יכול להיות שהחשוד מקבל מכות נמרצות מהשוטרים, חבול כולו".

חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה
חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה

בתוך כך, לפני שבוע הגישה כרמל מעודה, באמצעות עורך דינה, בקשה לבית המשפט המחוזי להיפגש עם פסיכיאטר. זאת, לאחר שמסרה גרסה לפיה היא אינה זוכרת את האירועים. מעודה החליפה עורך דין, ופרקליטה החדש, אפרים דמרי, הודיע לאחר שנפגש עמה שגרסתה מחייבת הערכה של גורם מקצועי.

הפרקליטות תודיע בימים הקרובים אם היא מסכימה לכך, ואז הבקשה תובא לפתחו של בית המשפט. אם הבקשה תתקבל, ייתכן שתעבור חוות דעת פסיכיאטרית שתבדוק אם מעודה סבלה מאי שפיות זמנית.